سیستم‌عامل و نرم‌افزار

October 19, 2014
20:25 یکشنبه، 27ام مهرماه 1393
کد خبر: 65011

آیا مایکروسافت حضور چشمگیر ایرانی‌ها در نظرسنجی خود را نادیده می‌گیرد؟

در نظرسنجی Uservoice مایکروسافت ایرانی‌ها با حضوری فعال خواستار ایجاد تقویم فارسی و همچنین راه اندازی ویندوز استور برای خود شده‌اند.
 
نسخه پیش نمایش ویندوز 10 تاکنون یک میلیون کاربر را در برنامه مشاوره و دریافت بازخورد مایکروسافت قرار داده و علاوه بر آن ده‌ها هزار نفر نیز در نظرسنجی Uservoice ویندوز شرکت داشته‌اند. 
 
روزهای اخیر این نظرسنجی سمت و سوی جالبی به خود گرفته و خیل عظیمی از رأی دهندگان ایرانی یک خواسته مشترک را در آن مطرح کرده‌اند؛ پشتیبانی بیشتر ایرانی‌ها از سوی مایکروسافت!
 
تام وارن دو روز پیش در یک مقاله 10 درخواستی که بیشترین رأی را در این نظرسنجی به خود اختصاص داده با ذکر توضیحاتی در وبسایت معتبر The Verge درج کرد. یکی از درخواست‌هایی که کاربران بسیاری خواهان افزودن آن به ویندوز 10 بودند تقویم فارسی بود. 
 
پس از انتشار این مقاله آمار درخواست کاربران برای افزودن این ویژگی و همچنین راه اندازی ویندوز استور برای کاربران ایرانی به شکل عجیبی بالا رفته است. اتفاقی که احتمالا به دلیل ترجمه این مقاله و یا به نوعی خبر یافتن کاربران ایرانی از این نظرسنجی بوده است.
 
ایران کشوری هشتاد میلیون نفری است و اگر تاکنون مایکروسافت نتوانسته به نوعی به بازار ایران راه پیدا کند، احتمالا این نظرسنجی مورد توجه جدی ردموندی ها قرار خواهد گرفت.
 
 
ایرانی‌ها در گذشته بارها از محدودیت‌های ایجاد شده توسط مایکروسافت گله‌مند بوده‌اند. به اعتقاد نویسنده وبسایت مشهور TechCrunch اگر مایکروسافت توانسته بود درخواست‌های پیشین را به نوعی نادیده بگیرد، نادیده گرفتن نظرسنجی این روزها بسیار دشوار است.
 
اینکه مایکروسافت با این درخواست چه خواهد کرد، هنوز مشخص نیست. نویسنده TechCrunch تقاضای اظهارنظری رسمی از سوی مایکروسافت در مورد درخواست ایرانی‌ها داشته که البته این شرکت هنوز پاسخی برای وی ارسال نکرده است.
 
مایکروسافت در مورد برنامه دریافت بازخوردهای خود در مورد ویندوز 10 بسیار روشن عمل کرده و بارها از اهمیت بسیار بالای این درخواست‌ها سخن گفته است. 
 
شاید دیگر درخواست ایرانی‌ها مبنی بر داشتن یک "ویندوز استور ایرانی" چندان رابطه مستقیمی با ویندوز 10 یا ویندوزهای قدیمی نداشته باشد، اما خبر خوبی برای مایکروسافت است. این شرکت از کمبود توسعه‌دهنده رنج می‌برد و افزودن توسعه‌دهنده‌های ایرانی عاشق ویندوز می‌تواند تأثیر خوبی بر پلتفرم به هم پیوسته جدید مایکروسافت داشته باشد. 
 
البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که وجود یک فروشگاه ویندوز مستلزم مقدمه‌هایی است که هنوز ابتدایی‌ترین آنها یعنی عدم وجود تحریم چنین خواسته ای را در حد آرزو نگه می‌دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.