تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 20, 2014
19:02 دوشنبه، 28ام مهرماه 1393
کد خبر: 65027

وزارت صنعت: هدف ما در بخش تجارت الکترونیک توسعه امضای الکترونیک است

صدور امضای الکترونیکی توسط اسناد رسمی انجام می‌شود و از هشت هزار دفترخانه 3400 تای آنها این مجوز را صادر می‌کنند که مدت آن یکساله است و در صورت تمدید آن افراد از تخفیف برخوردار می‌شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از برنامه‌های ما در بخش تجارت الکترونیک تاسیس یک پنجره واحد برای تجارت است تا تجار بتوانند آسان‌تر اطلاعات را رد‌وبدل کنند.
 
 
علی اصغر توفیق با بیان این‌که امروزه بازرگانان برای انجام فعالیت‌های خود باید به سازمان‌هایی مثل حمل‌ونقل، گسترش بنادر، انبار و بانک مرکزی روبه‌رو شوند، افزود: از مزایای تاسیس این پنجره، جلوگیری از جعل اسناد و سوء استفاده و بالارفتن سرعت و دقت در گردش اطلاعات است.
 
وی خبر داد: این طرح تا پانزدهم اسفند‌ماه سال 1393 افتتاح خواهد شد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که خریدار و فروشنده بزرگ در بخش تجارت، دولت است تصریح کرد: می‌خواهیم با تاسیس سامانه شتاب فروشندگان را به این سامانه بیاوریم تا با هم رقابت کنند و خریداران با مراجعه به این سامانه می‌توانند نیازهای خود را رفع کنند.
 
توفیق افزود: تا پایان سال 1392، 315 میلیارد ریال از این طریق مبادله شد و در شش ماهه امسال این رقم به 365 میلیارد افزایش یافت و تاکنون پنج هزار معامله از این طریق انجام شد.
 
وی با بیان این‌که می‌خواهد یک نماد تجارت الکترونیک برای عرضه روی سایت‌ها ایجاد کند، افزود: تا الان حدود 5700 سایت این نماد اعطا شد ولی با این حال خیلی از مردم و سایت‌ها از آن خبر ندارند و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به این‌که تاکنون فقط مرکز بورس و شرکت نفت از امضای الکترونیک استفاده می‌کنند، بیان کردک یکی دیگر از اهداف ما در بخش تجارت الکترونیک توسعه امضای الکترونیک است.
 
توفیق ادامه داد: صدور امضای الکترونیکی توسط اسناد رسمی انجام می‌شود و از هشت هزار دفترخانه 3400 تای آنها این مجوز را صادر می‌کنند که مدت آن یکساله است و در صورت تمدید آن افراد از تخفیف برخوردار می‌شوند.
 
وی با ارائه‌ی آمارهایی از تجارت الکترونیکی در کشور‌های ژاپن، آمریکا و بریتانیا گفت: حدود 3.5 درصد از تولید ناخالص اروپا از تجارت جهانی به دست می‌آید و از این مقدار انگلیس بیشترین سهم را دارد.
 
وی با بیان این‌که اکنون از 70 کشور در زمینه‌ی تجارت الکترونیکی 69 هستیم، تصریح کرد: ایران 9 هزار میلیارد ریال فروش الکترونیکی داشته که این مقدار بسیار کم است.
 
همچنین در این نشست پاریاب دبیرکل این همایش گفت: ما اکنون به حالت سنتی تجارت می‌کنیم، بسیاری از تجار ما در خارج با مشکل فروش روبه‌رو هستند و باید نمایشگاه‌های مجازی را گسترش دهیم تا نیاز به مشتری صرف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.