اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

October 24, 2014
20:14 جمعه، 2ام آبانماه 1393
کد خبر: 65057

همراه اول: برای امنیت کاربران از فردا فقط از طریق HTTP سرویس میدهیم!

همراه اول اعلام کرد: به منظور توسعه شبکه اینترنت همراه اول و امنیت دسترسی کاربران، از این پس دسترسی به اینترنت همراه اول فقط از طریق تنظیمات HTTP امکانپذیر است.

در اطلاعیه همراه اول آمده است: به منظور توسعه شبکه اینترنت همراه اول و امنیت دسترسی کاربران، از روز شنبه ۳ آبان ماه استفاده از اینترنت همراه فقط برای گوشی هایی امکان پذیر است که از تنظیمات HTTP استفاده می کنند و این سرویس برای WAPUser پشتیبانی نمی شود.
 
بر اساس این گزارش، تعداد معدودی از مشترکین که هنوز از تنظیمات WAP برای سرویس اینترنت همراه خود استفاده    می کنند باید برای دریافت تنظیمات مجدد HTTP اقدام کنند؛ در غیر این صورت از روز شنبه ۳ آبان ماه ۹۳ به سرویس اینترنت همراه دسترسی نخواهند داشت. قابل ذکر است اکثر مشترکین که از قبل تنظیمات HTTP را داشته اند نیازی به تنظیمات مجدد ندارند.
 
در این اطلاعیه آمده است: از یکماه گذشته تاکنون، ۵ مرتبه پیامک در فواصل زمانی مختلف جهت انجام تنظیمات مجدد برای این دسته از مشترکین ارسال شده است. در پیامک های ارسالی، راهنمای تنظیمات مجدد سرویس اینترنت همراه، به صورت «مدل گوشی را به شماره ۸۰۰۸ ارسال نمایید تا تنظیمات لازم برای شما ارسال گردد» و یا «جهت دریافت تنظیمات جدید به لینک https://www.mci.ir/web/guest/gprs-and-mms-settings مراجعه نمایید» اعلام شده است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، علاوه بر پرتال همراه اول به نشانیwww.mci.ir، مرکز تماس ۹۹۹۰ نیز آماده پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.