تلفن همراه

گوشی

October 27, 2014
19:34 دوشنبه، 5ام آبانماه 1393
کد خبر: 65095

با حذف نوکیا; مایکروسافت لومیا وارد می‌شود

شرکت مایکروسافت به زودی برند نوکیا را از گوشی‌های رده بالای تولیدی خود حذف می‌کند.
 
 
به نقل از پایگاه سی‌نت، مایکروسافت یک گام دیگر به تغییر برند "نوکیا" از گوشی‌های ویندوزی لومیا نزدیک‌تر شده اما همچنان این برند را روی گوشیهای رده‌ پایین تولیدی خود حفظ خواهد کرد.
 
اولین گوشی لومیا که برند نوکیا را دیگر به همراه نخواهد داشت به زودی تولید می‌شود، اما برند نوکیا از تمام گوشیهای این شرکت به‌طور کامل حذف نخواهد شد و روی گوشیهای رده پایین باقی خواهد ماند.
 
مایکروسافت در ماه آوریل بخش تلفن‌های همراه نوکیا را به قیمت هفت میلیارد و 200 میلیون دلار خریداری کرد. قرار‌دادی که براساس آن مایکروسافت به تولید گوشیهای همراه با برند لومیا ادامه خواهد داد. شرکت فنلاندی نوکیا نیز به حیات خود ادامه می‌دهد اما دیگر هیچ ارتباطی با ساخت تلفن همراه ندارد.
 
در راستای این قرار‌داد مایکروسافت همچنین حق استفاده از نام "نوکیا" روی گوشی‌های جدید را خریداری کرد، اما در حال کنار گذاشتن این برند و استفاده از برند جدید "مایکروسافت لومیا" برای گوشی‌های جدید خود است.
 
تولا ریتیلا – نایب رییس بخش بازاریابی گوشی‌های مایکروسافت – گفت: ما به زودی منتظر رونمایی از گوشیهای مایکروسافت لومیا هستیم.
 
وی تغییرات ایجاد شده را یک پیشرفت طبیعی خواند و این مساله را که این تغییرات باعث منسوخ شدن گوشی‌های کنونی نوکیا شود را رد کرد.
 
ایجاد این تغییر اساسی برای تقویت سیستم عامل ویندوز برای مایکروسافت منطق تجاری دارد. سیستم عامل ویندوز موبایل تاکنون نتوانسته با رقبایی نظیر IOS اپل و اندروید گوگل رقابت کند. اما این دومین بار است که مایکروسافت گوشی‌های قدیمی خود را به طور کامل کنار می‌گذارد.
 
این شرکت پیش‌تر پس از عرضه گوشی‌های ویندوز موبایل 8 گوشی‌های ویندوز موبایل هفت را از رده خارج کرد و نرم‌افزار‌های جدید دیگر با گوشی‌های موجود سازگار نبودند. نسل جدید گوشی‌های ویندوزی قرار است با ویندوز 10 سازگار باشند.
 
این در حالی است که مایکروسافت به عرضه گوشی‌های سطح پایین نظیر نوکیا 130 با برند نام آشنای نوکیا ادامه خواهد داد. این گوشی‌های ارزان‌قیمت برای مایکروسافت حائز اهمیت هستند، زیرا صنعت تلفن همراه به دنبال بازارهای نوظهوری نظیر هند و چین است.
 
ساختن تلفن همراه برای مایکروسافت در کوتاه‌مدت سودآور نخواهد بود.
 
نوکیا اگرچه هرگز در بازار‌های آمریکا یک قدرت بلامنازع نبود، اما نام نوکیا بخشی از حافظه تاریخی صنعت تلفن همراه در اروپا و دیگر بخش‌های جهان است.
 
تا همین چند سال قبل ‌که سامسونگ سلطه بازار را در دست گیرد، نوکیا بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه جهان بود و برای بسیاری از کاربران که اولین تلفن همراه‌ آنها احتمالا نوکیا بوده و هنوز یک ارتباطی احساسی با گوشی‌هایی نظیر نوکیا 3210 دارند، از بین‌ رفتن این برند دشوار خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.