اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

October 28, 2014
13:56 سه شنبه، 6ام آبانماه 1393
کد خبر: 65106

مدیرعامل ایرانسل از دسترسی 60 درصد تهرانی‌ها به 3G خبر داد

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی کشور درباره استقبال مردم از نسل سوم ارتباطی گفت: به نظر می‌رسد اکثریت افرادی که در حوزه پوشش 3G قرار گرفته و به گوشی‌های هوشمند دسترسی دارند از این خدمات استفاده می‌کنند.

 
علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از پوشش 3G ایرانسل در 42 شهر کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تعداد این شهرها تا پایان امسال به 200 شهر برسد.
 
وی در عین حال عنوان کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد بحث بسته‌های اینترنت است چراکه طبیعتا فردی که از اینترنت همراه استفاده حرفه‌ای دارد لازم است که بسته‌های تخفیفی را فعال کند.
 
دزفولی در ادامه درباره تعرفه‌های استفاده از 3G در ایرانسل اظهار کرد: ما در این زمینه بسته‌های متعددی ارائه کردیم و به طور مستمر بر تعداد بسته‌های ما افزوده خواهد شد چراکه در حوزه 3G و 4G با توجه به این که بحث استفاده کلان و بالا مطرح است استفاده از اینترنت بدون فعال کردن بسته‌های اینترنتی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.
 
مدیر عامل اپراتور دوم در پاسخ به این که با روی کار آمدن نسل سوم ارتباطی و بهره‌گیری بسیاری از مردم از شبکه‌های اجتماعی موبایلی و کاهش درآمد صوت در اپراتورها این اپراتور آیا برنامه‌ای برای تغییر تعرفه به منظور جبران این بخش از درآمدهای خود ندارد، اظهار کرد: ما به تازگی تغییر در تعرفه‌های خود نداشته و برنامه‌ای برای تغییر تعرفه هم نداریم از سوی دیگر بر این باوریم که ورود این تکنولوژی و استفاده از این خدمات موضوع جدیدی نیست و به تمام اپراتورها هم مربوط می‌شود درواقع این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است و در تمام دنیا رخ می‌دهد اما تلاش ما بر آن است که با ارائه سرویس‌های جدیدی کاهش درآمدی که از این شیوه ایجاد می‌شود از طریق دیتا جبران کنیم.
 
دزفولی در ادامه با یادآوری این که در حال حاضر حدود 60 درصد از پوشش جمعیتی تهران به شبکه 3G دسترسی دارد، اظهار امیدواری کرد که این شبکه در پایتخت تا پایان آذرماه امسال تکمیل شود.
 
وی درباره چرایی عدم دسترسی برخی نقاط تهران به 3G ایرانسل توضیح داد: دلیل خاصی نمی‌توان برای این موضوع درنظر گرفت چرا که توسعه امری است که به تدریج و با مرور زمان پیش می‌رود و اکنون ما برروی شهرهای مختلف کار می‌کنیم و نمی‌توان تمام توانمان را در تهران بگذاریم.
 
او در عین حال گفت: شهر تهران به میزان بزرگی و وسعتی که دارد سایتهای زیادی را به خود اختصاص داده البته در عین حال توان بیشتری می‌برد.
 
دزفولی در پایان درباره تامین پهنای باند مناسب توسط ایرانسل توضیح داد: نمی‌توان گفت که هیچ مشکلی در تامین پهنای باند کشور وجود ندارد اما این هم درست نیست که بخواهیم بگوییم در حال حاضر کمبود پهنای باند داریم. به هر حال شرکت ارتباطات زیرساخت وعده داده است که با توسعه 3G و نسل‌های بالاتر ارتباطی این شرکت هم اقدامات لازم درباره تامین پهنای باند را انجام خواهد داد و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت داده است به همین دلیل نگرانی خاصی بابت تامین پهنای باند 3G و 4G نداریم و اگرچه گاهی در تامین پهنای باند گاه ممکن است با مشکلاتی مواجه شده باشیم اما اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.