اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

October 31, 2014
9:41 جمعه، 9ام آبانماه 1393
کد خبر: 65151

پژمانفر: گرانی اینترنت ماحصل توسعه پهنای باند خارجی با رویکرد درآمدزایی است

عضو شورای معین شورای عالی فضای مجازی با ارزیابی عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه فرهنگ و اقتصاد مقاومتی، گفت: مشکل مردم با پهنای باند حل نمی‌شود، مردم نیازمند سرویس‌ هستند. امروز موجی ایجاد شده که منتقدان توسعه صرف پهنای باند خارجی را مخالف اینترنت معرفی می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو فارس با انتقاد از  عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه فرهنگ و اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: این وزارتخانه بجای انجام وظایف قانونی خود در توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه پهنای باند خارجی را با رویکرد درآمدزایی در اولویت قرار داده است.
 
وی توضیح داد: این وزارت با رویکرد درآمدزایی، هر لینک اینترنت را 3 هزار دلار خریداری می‌کند و بیش از 3 برابر قیمت (حدود 30 میلیون تومان) به فروش می‌رساند و در موقع لازم نیز پاسخگویی درباره مدیریت و عملکرد خود ندارد.
 
پژمان‌فر تصریح کرد: امروز مشکل مردم با پهنای باند خارجی حل نمی‌شود و مردم نیاز به سرویس دارند اما دولت در ارائه سرویس چه اقدامی انجام داده است؟
 
عضو شورای معین شورای عالی فضای مجازی گفت: بدتر آنکه این انتقادها را سیاسی و موج سیاسی ایجاد کرده‌اند که کسانی که با این اقدام وزارت ارتباطات و دولت مخالفت می‌کنند اساساً با اینترنت مخالفند، آنها روش شانتاژ رسانه‌ای را در پیش گرفته‌اند و درباره ارائه سرویس به مردم خدمتی نکردند و معتقدیم اساساً اراده‌ای برای خدمت به مردم وجود ندارد.
 
وی توضیح داد: اصرار داریم که باید بتوانیم اینترنت مورد نیاز مردم را در یک فضای کاملاً قابل استفاده برای همه مردم به صورت ارزان قیمت فراهم کنیم درحالیکه اکنون اینترنت با قیمت بسیار گران‌تر در اختیار مردم گذاشته می‌شود و از این محل چند هزار میلیارد تومان سود نصیب فروشندگان می‌شود.
 
پژمان‌فر تاکید کرد: فضای مجازی نیازمند مدیریت فرهنگی است و پیوست فرهنگی لازمه ارائه سرویس است. طبق برنامه پنجم توسعه تمام طرح‌های بزرگ باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنان که هم‌اکنون شاهدیم نسل سوم تلفن همراه بدون پیوست فرهنگی راه‌اندازی شده و برخی از امکانات این نسل همچنان بلاتکلیف است.
 
وی ادامه داد: نباید برای مردم محدودیت ایجاد کنیم بلکه باید نیازهای آنها را پاسخگو باشیم همچنان که اگر شبکه‌های اجتماعی امروز نیاز مردم است دولت چه اقدامی برای راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی انجام داده است؟
 
پژمان‌فر خاطر نشان کرد: این مشکلات به دلیل بی توجهی به تذکر نهادهای بالادستی و مجلس بیشتر شده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.