اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

November 2, 2014
17:03 یکشنبه، 11ام آبانماه 1393
کد خبر: 65166

بررسی دلایل شکل‌گیری الو ; «الو» من اومدم

محمدرضا ازلی‌صفت – امیر اشراقی – تجارت فردا : باز هم یک شبکه اجتماعی جدید آمد و شور و هیجان عضویت در آن تمام فضای مجازی را در‌بر گرفت. 
اما این بار معرفی یک مفهوم جدید از شبکه‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام یا توئیتر در میان نیست بلکه هدف فیس‌بوک است. در طول چند سال اخیر کمتر شرکتی جرات خیز بر‌داشتن به سمت فیس‌بوک را داشته است. این غول اینترنتی با 3/1 میلیون کاربر، دومین کمپانی بعد از گوگل در زمینه تبلیغات اینترنتی است و تا به حال توانسته است کاربران خود را به هر وسیله‌ای راضی نگه دارد. اما فیس‌بوک با سیاست‌های اشتباه خود در چند سال اخیر موجبات ناراحتی عده‌ زیادی از کاربران خود را فراهم کرده است.
 این سیاست‌های اشتباه شامل انجام آزمایش‌های روانی با استفاده از انتخاب محتوای نیوزفید 700 هزار نفر از کاربران فیس‌بوک، فروش غیراخلاقی اطلاعات کاربران برای درآمد بیشتر، اعمال سیاست استفاده از نام واقعی در فیس‌بوک، جدا کردن اپ فیس‌بوک با اپ چت آن و… است. این اتفاقات باعث شد تعداد زیادی از کاربران فیس‌بوک به سمت شبکه اجتماعی تازه‌تاسیس الو بروند.
الو با انتشار بیانیه خود توانست توجه افراد زیادی را در دنیای آنلاین به خود جلب کند. بیانیه الو به شرح زیر است:
« شبکه اجتماعی شما تحت اختیار کمپانی‌های تبلیغ‌کننده است.
هر پستی را که به اشتراک می‌گذارید، با هر کسی که دوست می‌شوید، هر لینکی را که باز می‌کنید، دنبال و ثبت می‌شود و سپس به صورت داده درمی‌آید. کمپانی‌های تبلیغ‌کننده داده‌های شما را می‌خرند تا بتوانند به شما تبلیغات بیشتری را نشان دهند. شما کالایی هستید که خریداری و فروخته می‌شوید.
ما اعتقاد داریم که راه بهتری هم وجود دارد. ما به شجاع بودن اعتقاد داریم. ما به زیبایی، سادگی، راستی اعتقاد داریم. ما اعتقاد داریم کسانی که چیزی می‌سازند و کسانی که از آن استفاده می‌کنند باید در یک رابطه‌ دوستانه با یکدیگر باشند.
ما معتقدیم که شبکه اجتماعی می‌تواند به انسان‌ها قدرت دهد. نه به عنوان وسیله‌ای برای فریب، زورگویی و نیرنگ بلکه مکانی برای ارتباط، ساختن و جشن زندگی.
شما کالا نیستید.»
الو با شتاب بسیار خوبی در حال جذب کاربران به سوی خود است. طبق آخرین آمار به دست آمده در هر ساعت 50 هزار نفر در الو عضویت پیدا می‌کنند. 
الو در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و تنها در صورت داشتن دعوتنامه می‌توانید در این سایت عضو شوید. بسیاری از امکانات شبکه‌های اجتماعی دیگر در الو در حال حاضر وجود خارجی ندارند، شما حتی پیام خصوصی هم نمی‌توانید به دوستان خود بفرستید. 
اما با وجود تمام نقص‌ها الو شانس زیادی برای موفقیت دارد، تمام شبکه‌های اجتماعی موجود در طی زمان تکامل پیدا کردند و به امکانات‌شان اضافه شده است. پیش‌بینی موفقیت الو بسیار سخت است و به پارامترهای زیادی بستگی دارد و تنها زمان است که موفقیت الو را مشخص می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.