امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 4, 2014
19:50 سه شنبه، 13ام آبانماه 1393
کد خبر: 65188

مانور مقابله با حملات سایبر ی در شرکت زیرساخت برگزار شد

همزمان با هفته پدافند غیر عامل و در راستای افزایش سطح مقابله با تهدیدات در این حوزه مانور مقابله با حملات سایبری در حوزه مرکز عملیات امنیت (soc ) با همکاری معاونت طرح و توسعه فناوری های نوین با حضور محمود خسروی معاون وزیر ، رییس هیات مدیره ، مدیر عامل و مسئولین سازمان پدافند غیر عامل کشور ، بقال زاده مدیرکل حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل به همراه جمعی از مدیران ارشد و مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد .
 
در آغاز مراسم محمود خسروی طی سخنانی گفت باتوجه به  توسعه  فناوری اطلاعات ، آسیب پذیری این حوزه دغدغه همگان است و ما می بایست در جهت امنیت فضای سایبر سرمایه گذاری نمائیم. 
وی افزود : درسال 91 مرکز Soc راه اندازی شد که یکی از قوی ترین و مهم ترین مراکز  عملیات شبکه دیتای کشور است .
 
وی با اشاره به این نکته که ممکن است هر سازمانی یک مرکز امنیت داشته باشد، تصریح کرد: این مراکز تنها میتوانند از فضای سایبری آن سازمان حمایت کنند. اما چون ما زیرساخت فضای مجازی کشور هستیم عملا تمام مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت از خدمات ما استفاده میکنند.
 
پس از آن مانور مقابله با حملات سایبری با هدف شبیه سازی وتولید حملات گوناگون با استفاده ازابزار های مختلف موجود در شبکه اجرا  شد.  ارزیابی آسیب پذیر ی و همچنین سنجش قابلیت مرکزعملیات شبکه دیتا Socاین شرکت برای مقابله باحملات تولید شده در سطح شبکه از دیگر اهداف این مانور  بود.
 
در این مانور مراحل شناسایی سیستم های در دسترس، نحوه  اجرای تغییر ات و تسخیر سامانه ها ،  قطع دسترسی و بازآوری اطلاعات،  تست امکانات وسطوح آسیب پذیری برای حاضران به نمایش درآمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.