اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 4, 2014
21:41 سه شنبه، 13ام آبانماه 1393
کد خبر: 65205

اعلام جنگ خودروسازان به گوگل!

فولکس واگن و مرسدس بنز از خودروسازان خواستند پلتفرم‌های جداگانه‌ای را برای استفاده از اطلاعات در خودرو طراحی کنند تا مانع دسترسی گوگل به اطلاعات مشتریانشان شوند.
 
 
مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن در یک کنفرانس صنعتی در مونیخ اظهار کرد: ما به دنبال اتصال به سیستم دیتای گوگل هستیم اما می‌خواهیم بر خودروهای خود مسلط باشیم.
 
با تقاضای مصرف کنندگان برای اتصال بی‌سیم در داخل خودرو، خودروسازان خدمات اینترنت بیشتری را در خودروهایشان فراهم می‌کنند و همچنین محصولاتشان را به سیستمهایی مجهز می‌کنند که امکان ارتباط میان دو خودرو را فراهم می‌کند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل و اپل سیستم‌های تعبیه شده در خودروهایی را فرصتی برای گسترش حضور خود می‌بینند.
 
دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر – شرکت مادر مرسدس بنز – که در کنار وینترکورن در این کنفرانس حضور داشت، از مطرح شدن عرضه سیستم‌های اختصاصی خودروسازان برای پردازش و ذخایر اطلاعات خودرو استقبال کرد زیرا به گفته وی، چنین سیستم‌هایی نیاز به شرکت‌های ثالت را رفع می‌کنند.
 
اما نگاه گوگل فراتر از فراهم کردن رابط کاربری داخل خودرو و خدمات نقشه برای خودروسازان است. این غول اینترنتی خودروی بدون راننده تخم مرغ شکلی را طراحی کرده که نشان می‌دهد ممکن است روزی به رقیبی برای خودروسازان تبدیل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.