اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 4, 2014
21:52 سه شنبه، 13ام آبانماه 1393
کد خبر: 65209

جزئیات جلسه نوزدهم شورای عالی فضای مجازی

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: برای ورود شورا به موضوعات مهم فضای مجازی کشور از جمله شبکه ملی اطلاعات، فیلترینگ، شبکه‌های اجتماعی و پیوست فرهنگی اینترنت پرسرعت موبایل، تهیه تقویم زمانی پیشنهاد شده که به زودی محقق می‌شود.
 
علیرضا شاهمیرزایی در گفت‌وگو با فارس با تشریح نتایج جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در مورد محتوای جلسات طبق آیین نامه باید دبیر شورا اطلاع‌رسانی کند اما در کل، فضای بسیار مثبتی بر جلسه حاکم بود.
 
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی افزود: مهمترین حسن کار شورایی این است که دیدگاه های مختلف شنیده می‌شود و مشارکت حداکثری دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف جلب می شود. رییس جمهور با حوصله نظرات اعضا را می‌شنوند و حتی اگر با کسی شخصاً مخالف باشند، به دقت به مباحث مطرح شده توجه می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: فضای مجازی آنقدر وسیع است که نمی‌توان بر اساس دیدگاه‌های چند فرد خاص، سیاست‌های کشور را تدوین و اجرا کرد و قطعاً به کار شورایی نیاز داریم.
 
انباشتگی موضوعات برای طرح در شورای عالی فضای مجازی
 
شاهمیرزایی درخصوص انباشتگی موضوعاتی که باید در جلسات شورای عالی مطرح شوند، گفت: طبق آیین نامه، دستور جلسات توسط دبیر شورا از میان پیشنهادات، جمع آوری و تنظیم شود و برای تایید به رییس شورا تقدیم می شود.
 
عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی ادامه داد: دستور جلسه اخیر «آیین‌نامه پیامک‌های انبوه» بوده است. اما اینکه چرا این موضوع انتخاب شده است، قطعاً بر مبنای استدلالاتی بوده است. علاوه بر این موضوع به پیامک محدود نمی‌شود و از آنجا که در اکثر کشورها، بیشترین سهم پیام های متنی از طرق دیگر نظیر ایمیل، نرم افزارهای پیام رسان و همچنین میکروبلاگ منتقل می‌شود، پیشنهاد دادیم آیین نامه اصلاح شود و همه این فناوری به خصوص فناوری‌های جدید نیز در نظر گرفته شوند.
 
تمرکزرییس جمهور بر مسائل اولویت دار فضای مجازی و پرهیز از رقابت های جناحی 
 
  وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دلایل 5 ماه وقفه در جلسات شورایعالی و زمانبندی تشکیل جلسات آتی گفت: بهتر است در مورد آینده صحبت کنیم. رییس جمهور بر پرهیز از حاشیه سازی و رقابت‌های جناحی معتقدند باید بر مسائل اولویت دار فضای مجازی تمرکز کنیم و با سرعت به پیش رویم.
 
شاهمیرزایی در مورد زمان ورود شورا به سایر موضوعات مهم فضای مجازی کشور نظیر شبکه ملی اطلاعات، فیلترینگ، شبکه های اجتماعی و پیوست فرهنگی اینترنت پرسرعت موبایل، پاسخ داد: نمی توان گفت چه زمانی وارد این موضوعات می شویم چون باید ابتدا تقویم زمانی برای جلسات داشته باشیم. در این خصوص پیشنهادی از سوی اعضا ارائه شده است که انشاءالله به زودی به این تقویم زمانی دست خواهیم یافت.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.