تجارت الکترونیک

تلفن همراه

گوشی

November 4, 2014
21:53 سه شنبه، 13ام آبانماه 1393
کد خبر: 65211

شمار کاربران بانکداری موبایل به یک میلیارد می رسد

تحقیقات به عمل آمده از سرویس بانکداری موبایل از رشد این سرویس تا سال 2017 و وجود یک میلیارد کاربر در جهان حکایت دارد.
 
 
 
در طول 5 سال گذشته کشورهای در حال توسعه رشد قابل توجهی در استفاده از فناوری تلفن همراه را تجربه کرده اند و بازارهای در حال ظهور نه تنها امکانات جدیدی را برای بانکداری سنتی ارائه می دهند بلکه ظرفیت بالقوه ای را برای تحول در بانکداری پیشنهاد می کنند.
 
براین اساس پیش بینی می شود که شمار کاربران بانکداری تلفن همراه خاورمیانه و آفریقا تا سال 2017 به چهار برابر تبدیل شود و از 198 میلیون نفر به 821 میلیون نفر برسد.
 
با توجه به تحقیقات جوپیتر، بیش از 1 میلیارد کاربر بانکداری تلفن همراه تا پایان سال 2017 وجود خواهد داشت که در مقایسه با سال جاری چیزی حدود بیش از 590 میلیون نفر است. در حالی که پیش بینی 1 میلیارد کاربر در سال 2017 نشان می دهد که کمتر از 15 درصد از مشترکین تلفن همراه، یعنی در حدود نیمی از مشترکین تلفن همراه بدون خدمات بانکی با دسترسی محدود به خدمات مالی سنتی باقی می مانند.
 
بانکداری تلفن همراه بر کشور توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه تأثیر می گذارد. برخی از بزرگترین پیشرفت ها در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد، جایی که بانکداری تلفن همراه گریزی از بانکداری سنتی برای ارایه خدمات به میلیون ها نفر از مشتریانی است که دارای خدمات بانکی تلفن همراه نیستند.
 
در کشورهای توسعه یافته، بانکداری تلفن همراه فاصله عمیقی را نسبت به مدل کسب و کار بانکی ارائه می دهد، با این وجود پتانسیل گسترده ای را نیز به عنوان یک کانال برای محصولات و خدمات جدید و موجود، به ویژه از طریق اعمال نفوذ از داده های بزرگ ارائه می دهد.
 
در همین حال، شرکت تحقیقات تکنولوژی گارتنر پیش بینی کرد که ارزش معامله پرداخت تلفن همراه در سراسر جهان به 235.4 میلیون USD در سال 2013 خواهد رسید که در مقایسه با سال 2012 افزایش 44 درصدی خواهد داشت، یعنی چیزی در حدود 163.1 میلیون USD و در همین تعداد کاربران پرداخت تلفن همراه در سراسر جهان در سال 2013 به 245.2 میلیون نفر می رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.