تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

November 5, 2014
14:52 چهارشنبه، 14ام آبانماه 1393
کد خبر: 65217

ژاپنی‌ها نخستین گوشی هوشمند انعطاف‌‌پذیر جهان را تولید کردند

شرکت ژاپنی Kyocera که از سال 2009 میلادی مطالعات گسترده‌ای را روی گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر آغاز کرده بود، سرانجام موفق شد نخستین نمونه از این محصولات را تولید کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طی سال جاری میلادی دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی گوشی‌های هوشمندی روانه بازار کردند که نمایشگر منحنی داشت و این بار شرکت Kyocera محصولی ارایه کرده است که کاربر به راحتی می‌تواند نمایشگر آن را خم کند و گوشی را مانند دستبند مچی هوشمند دور دست خود ببندد.

 

 

نمونه اولیه از این گوشی هوشمند منحصر به‌فرد Proteus که شرکت سازنده از آن به عنوان گوشی هوشمندی یاد می‌کند که قادر است مانند یک مچبند هوشمند دو دست کاربران بسته شود.

شرکت Kyocera برای این محصول نوع جدیدی از نمایشگرهای AMOLED ارایه کرده و در آن هر گونه قاب، کلید سخت‌افزاری و چارچوب فیزیکی را حذف کرده است.

 

برای ساخت این گوشی هوشمند فناوری جدیدی موسوم به "حافظه‌های منعطف" به کار گرفته شده است که در حالت عادی شکل تخت دارد و باعث می‌شود بدنه گوشی به راحتی خم شود.

این سیستم با دو گوشی هوشمند G Flex ال‌جی و Galaxy Round سامسونگ تفاوت دارد و در این محصول امکان خم کردن بدنه به میزان دلخواه در نظر گرفته شده است.

 

نخستین گوشی هوشمند جهان با قابلیت خم شدن بدنه انواع حسگرهای بیومتریک برای تشخیص ضربان قلب، فشار خون و … را شامل می‌شود و حسگرهای فیزوالکتریک در آن باعث می شود انرژی مورد نیاز گوشی از فعالیت‌های بدنی کاربر تامین شود.

باتری این گوشی هوشمند نیز انعطاف‌پذیر ساخته شده است و شرکت Kyocera هم‌اکنون آن را در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی ژاپن موسوم به CEATEC به نمایش گذاشته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.