تلفن همراه

رگولاتوری

November 5, 2014
16:35 چهارشنبه، 14ام آبانماه 1393
کد خبر: 65220

برنامه‌ریزی برای تدوین آئین‌نامه جامع پیام‌رسانی

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی از برنامه ریزی برای تدوین «آئین نامه جامع پیام‌رسانی» خبر داد.
 
علیرضا شاه‌میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نوزدهمین جلسه شورای عالی فضای مجازی که ابتدای هفته جاری برگزار شد خاطرنشان کرد: ارائه توضیح درباره محتوای جلسه برعهده دبیر شوراست.
 
وی در پاسخ به این سوال که پیش از این گفته می‌شد برای جلسه شورای عالی فضای مجازی بیش از 30 دستور کار در نظر گرفته شده اما در این جلسه تنها به بحث ساماندهی پیامک‌های انبوه پرداخته شده توضیح داد: همانطور که دبیرخانه اطلاع رسانی کرده است، در جلسه اخیر تنها بحث پیامک‌های انبوه مورد بررسی قرار گرفت.
 
او افزود: البته بر این نکته نیز تاکید شد که در حال حاضر در دنیا درصد کمی از پیام‌رسانی به شیوه پیامکی صورت می گیرد و به جای آن روش‌های دیگری مانند ایمیل، نرم‌افزارهای پیام‌رسان یا میکروبلاگ‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد به همین دلیل لازم است ما در جلسات شورا به فناوری‌های جدید توجه کافی داشته باشیم.
 
شاه‌میرزایی ادامه داد: بر این اساس تاکید شد بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد و پیشنهادات بر اساس پیشرفت تکنولوژی باشد و در عین حال تصمیم بر آن شد که برای اصلاحیه‌هایی که قرار است در آینده اعمال‌ شود، از سوی دستگاه‌های مختلف مطالعاتی صورت گیرد و برای تهیه‌ی یک آیین‌نامه جامع پیام‌رسانی تلاش شود.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این که در گذشته بحث ساماندهی پیامک‌های انبوه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده بود، آیا بر اساس جلسه اخیر تغییری در این زمینه صورت خواهد گرفت، گفت: به طور کلی همگان اذعان دارند مسائل محتوایی به وزارت ارشاد مربوط می‌شود و ارتباط چندانی با وزارت ارتباطات ندارد. البته هنوز بحث درباره این آیین‌نامه ادامه دارد و قطعا پس از به پایان رسیدن این بررسی‌ها دبیر محترم شورا اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه را صورت خواهند داد.
 
وی درباره زمان جلسه بعدی این شورا نیز اظهار کرد: در حال حاضر تاریخی برای این جلسه بعدی اعلام نشده اما با توجه به فضای مثبتی که بر جلسه حاکم بود و همچنین تاکید رییس محترم شورا مبنی بر دوری از حاشیه‌ها و تمرکز روی موضوعات اصلی اولویت‌دار، امیدواریم که جلسات بعدی با سرعت بیشتری برگزار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.