تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

November 5, 2014
16:56 چهارشنبه، 14ام آبانماه 1393
کد خبر: 65225

یک هشدار: هدف از عرضه ساعت‌های هوشمند مشخص نیست

در حالی که عرضه ساعت‌های هوشمند و مچ بندهای کمک کننده به حفظ تناسب اندام افزایش یافته برخی کارشناسان هشدار می دهند که هنوز هدف دقیق عرضه این محصولات مشخص نیست.

Fitbitsurge1

به نقل از مشبل، از جمله این کارشناسان مدیر عامل شرکت فیت بیت است که خود عرضه کننده مچ بندهای هوشمندی است که در مورد دریافت پیامک و تماس هم هشدار می‌دهند. وی اظهار داشته که اگر چه ساعت های هوشمند امکانات جالب و زیادی دارند اما هنوز مشخص نیست آنها چه نیاز واقعی را مرتفع می کنند و مقصود اصلی از طراحی و عرضه انها به بازار برای فروش چیست.
 
مچ بندهای ساخت این شرکت برای شمردن قدم های برداشته شده، اندازه گیری میزان کالری سوزانده شده، نمایش ضربان قلب و … قابل استفاده است، اما برای پاسخگویی به تماس های تلفنی، چک کردن ایمیل و مشاهده ویدیو قابل استفاده نیست.
 
مچ بندهای تازه ورزشی فیت بیت قرار است به قیمت 249 دلار در اوایل سال 2015 روانه بازار شوند. ساعت اپل هم احتمالا در همین ایام عرضه خواهد شد. جیمز پارک مدیر عامل این شرکت در توضیح علت عدم عرضه ساعت های هوشمند از سوی این شرکت برای رقابت با تولیدات سامسونگ، موتورولا و اپل گفته است: معلوم نیست این محصولات در زندگی انسان به چه دردی خواهند خورد و همین مساله باعث خواهد شد تا مشتریان از آنها استقبال جدی نکنند.
 
وی پیش بینی کرد  که مردم از مچ بندهای این شرکت با امکاناتی که برای حفظ سلامتی و تناسب اندام دارند بیشتر استقبال کنند تا اینکه پول بیشتری برای خرید ساعت های هوشمند بدهند.
 
برخی کارشناسان معتقدند همان طور که عرضه تبلت موجب کنارزده شدن کتاب خوان های الکترونیک یا ای – ریدرها شد، ساعت های هوشمند هم مچ بندهای ورزشی را کنار می زنند. اما در مقابل مدیر عامل فیت بیت چنین عقیده ای ندارد و می گوید آنها قابلیت تازه و امکانات ارزشمندی را به همراه نمی آورند.
 
Apple Watch promo
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.