بازار سرمایه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

November 7, 2014
9:01 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65235

مصاحبه بورس نیوز با «مهدی امیری» مدیرعامل همکاران سیستم

سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریالی شرکت همکاران سیستم در تاریخ ۲۲ مهرماه جاری نزد اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. بدین ترتیب طبق مصوبه هیأت مدیره "سیستم" در مجمع عمومی فوق العاده برگزار شده در تاریخ ۱۳۹۲.۳.۹ و تصویب نهایی آن در جلسه هیات مدیره مورخ ۱۳۹۳.۰۶.۳۰ سرمایه این مجموعه فرابورسی از ۳۵۰ میلیارد ریال معادل ۲۸ درصد و از محل سود انباشته افزایش یافت.

وبسایت بورس نیوز برای آگاهی از آخرین وضعیت عملکردی همکاران سیستم طی دوره شش ماهه اول سال مالی ۹۳ گفتگویی با مهدی امیری مدیرعامل همکاران سیستم انجام داده است، که شرح آن در ادامه آمده است:

اعمال افزایش سرمایه ۲۸ درصدی توسط همکاران سیستم و برنامه‌ریزی برای افزایش سهم راهکاران دربازار صنایع مختلف بورسی

بورس نیوز؛ نظر شما درخصوص وضعیت سودآوری و سهام شرکت و آینده پیش روی آن چیست؟
هیات مدیره شرکت همکاران سیستم طبق وعده قبلی به سهامداران در مجمع فوق العاده سال ۹۲، در شهریور ماه امسال مرحله دوم افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته را معادل ۱۰ میلیارد تومان و ۲۸ درصد تصویب و اعمال کرد.
بررسی سهام همکاران سیستم نشان می دهد که علی رغم افت و خیز بازار، شرکت طی یک سال اخیر بازدهی حدود ۵۰ درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است. این بدان معنی است که سهامداران همکاران سیستم در محل مطمئنی سرمایه گذاری کرده اند. سهام همکاران سیستم همیشه از نقد شوندگی مناسب هم برخوردار بوده و همچنین ما همواره پرداخت سود نقدی را با اولویت و بلافاصله بعد از مجمع عمومی انجام داده ایم.
فعالان بازار سرمایه با مراجعه به بازار حتماً متوجه این مطلب خواهند شد که شرکت همکاران سیستم همواره در رابطه با درآمدزایی از پایداری مناسبی برخوردار بوده است. روند همیشگی تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه اعلامی شرکت به بورس و همچنین پیش بینی رشد ۳۲درصدی سود عملیاتی شرکت در بودجه سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ نیز نشان دهنده وضعیت بنیادی مطلوب شرکت است. من به عنوان مدیرعامل همکاران سیستم همواره به سهامداران توصیه می‌کنم که نگهدارنده سهم خود باشند و از بازدهی آن بهره مند شوند.


بورس نیوز؛ تاثیر عرضه محصول راهکاران بر رشد سودآوری شرکت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
لازمه توسعه پایدار و فعال بودن شرکت های IT، همواره گسترش بازار و همگام بودن با تکنولوژی است. در رابطه با همگام بودن با تکنولوژی جدید، همکاران سیستم سرمایه گذاری مناسبی طی پنج سال گذشته روی نرم افزار راهکاران انجام داده است. از سال ۹۲ عرضه گسترده این محصول به بازار آغاز شد. با در نظر گرفتن مشتریان فعلی و به منظور تغییر تکنولوژی سیستم های موجود به تکنولوژی جدید، برنامه ریزی برای توسعه این بازار که شامل مشتریان بزرگ و متوسط شرکت بوده، صورت گرفته است. رشد ۵۰ درصدی بودجه فروش سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ و تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه فروش محصولات راهکاران در شش ماهه سال ۹۳ نیز گویای تاثیر عرضه این محصولات به بازار بر رشد سود آوری و توسعه شرکت است.
در رابطه با گسترش بازار همکاران سیستم نیز، شرکت اقدام به ارایه نرم افزارهای سپیدار برای شرکت های کوچک و متوسط کرده است. در این رابطه انتظار ما این است که بتوانیم در آینده نزدیک سهم بسیار مناسبی از بازار مربوط به این نرم افزارها را کسب کنیم.


بورس نیوز؛ در حال حاضر سهم بازار همکاران سیستم در صنایع مختلف کشور چقدر است؟
بررسی هایی که امسال و سال گذشته انجام دادیم، نشان می دهد که ۵۰ درصد از شرکت های فعال در بورس، ۷۰ درصد از شرکت های سیمانی، ۵۰ درصد شرکت های دارویی، ۴۰درصد هلدینگ ها از جمله بنیاد مستضعفان، هلدینگ تدبیر و اوپیک، ۴۰ درصد از صنعت کاشی و سرامیک و ۴۰ درصد شرکت های پتروشیمی و فرآورده های نفتی مشتری همکاران سیستم هستند و برای بالا بردن سهم همکاران سیستم از هریک از این صنایع برنامه‌ریزی مشخصی را انجام داده ایم.
از جمله اقدامات موثر و ویژه که در نرم افزار راهکاران انجام داده ایم؛ تولید راهکار نرم افزاری ویژه صنعت پخش است که در این خصوص در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه در اولین کنفرانس صنعت پخش کشور، هم حضور داشتیم. «راهکار پخش راهکاران» بستر مکانیزه کردن فرایندهای توزیع و پخش را به صورت کاملاً یکپارچه با سایر فرایندهای سازمان از جمله عملیات مالی، تأمین و خرید فراهم می کند.


بورس نیوز؛ وضعیت تحقق سود و زیان در بودجه برآوردی امسال طی عملکرد شش ماهه شرکت را چگونه ارزیابی می کنید؟
گزارش سود محقق شده ۶ ماهه سال ۹۳ شرکت‌، وضعیت مطلوبی از تحقق سود پیش بینی شده اعلام شده به بورس را نشان می‌دهد. در پایان شش ماهه سال جاری، درصد تحقق سود عملیاتی شرکت اصلی ۲۶ درصد بوده است که این درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته، ۵ درصد رشد داشته است. همچنین درصد پوشش سود خالص بودجه اعلامی تا پایان شش ماهه امسال حدود ۲۹ درصد سود خالص جدید اعلام شده به بورس بوده که این درصد در مقایسه با شش ماهه سال قبل تقریباً دو برابر شده است. همچنین شرکت با توجه به رشد درآمدهای غیرعملیاتی ، پیش بینی سود خالص هر سهم پس از کسر مالیات را با افزایشی معادل ۲۸ ریال ، از مبلغ ۶۲۶ ریال سود خالص هر سهم به ۶۵۹ ریال افزایش داد.


بورس نیوز؛ در خاتمه اگر نکته خاصی را جهت اطلاع رسانی به سهامداران شرکت تحت مدیریت خود مدنظر دارید، بفرمایید.
برای جمع بندی می توان گفت که با توجه به بازارهای هدفی که همکاران سیستم در نظر گرفته است، توسعه پایدار و رشد سود آوری شرکت و کسب بازدهی مناسب توسط سهامداران شرکت از برنامه های مهم مدیریت این شرکت هدف گذاری شده که برای رسیدن به آن برنامه ریزی مشخصی در نظر گرفته شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.