اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 7, 2014
9:06 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65239

مایکروسافت خدمات ابری Dropbox را با Office یکی کرد

مایکروسافت در آخرین اقدام برای همکاری با رقبای بزرگ خود از انعقاد قراردادی با شرکت Dropbox خبر داد تا با این اتفاق ارتباط میان مجموعه نرم‌افزاری Office و فضای پردازش ابری Dropbox نزدیک‌تر شود و کاربران خانگی و سازمانی بتوانند به صورت گسترده‌تر خدمات به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات را در اختیار بگیرند.وبسایت techworld در این زمینه اعلام کرده است خبر مربوط به این همکاری هفته جاری به صورت رسمی اعلام شد و این در حالی بود که سرویس OneDrive و OneDrive for Business مایکروسافت همواره رقابت تنگاتنگی را با خدمات Dropbox for Business انجام می‌داد.
 
این اقدام موجب خواهد شد تا مایکروسافت بتواند به صورت گسترده‌تر به کاربرانی که از اطلاعات به‌اشتراک گذاشته شده استفاده می‌کنند، خدمت‌رسانی کند. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده گفته می‌شود هم‌اکنون بیش از ۳۵ میلیارد فایل مبتنی بر مجموعه نرم‌افزاری Office روی فضای Dropbox ذخیره شده است.
با توجه به اینکه تمام کاربران Office مایکروسافت هم‌اکنون می‌توانند خدمات OneDrive و OneDrive for Business را در فرآیندهای کاری خود در اختیار بگیرند، از این پس سرویس Dropbox با ۳۰۰ میلیون مشترک خود نیز در اختیار این کاربران قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که مجموعه Office مایکروسافت بیش از ۱.۲ میلیارد مشترک در سراسر جهان دارد.
این اقدام در حالی انجام شده است که شرکت مایکروسافت پیش از این در ماه اکتبر از انعقاد قراردادی با یکی از رقبای بزرگ خود یعنی IBM خبر داد بود در ماه می از سال جاری میلادی نیز قرارداد همکاری بین مایکروسافت و شرکت Salesforce از بزرگترین تولیدکنندگان خدمات سازمانی در جهان منعقد شد.
"ساتیا نادلا"(Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت به دنبال فرصت‌های جدید برای برقراری ارتباط با دیگر شرکت‌ها می‌گردد و این در حالی است که هر یک از این قراردادها می‌تواند مزایای فراوانی را برای کاربران به همراه داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.