لبه تکنولوژی

هوش مصنوعی

November 7, 2014
9:09 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65241

همکاری گوگل و دانشگاه آکسفورد برای توسعه فناوری هوش مصنوعی

شرکت گوگل قصد دارد با همکاری دانشگاه آکسفورد سرعت توسعه فناوری هوش مصنوعی را افزایش دهد.به گزارش خبرگزاری رویترز، گوگل برای توسعه فناوری هوش مصنوعی، همکاری جدیدی را با دانشگاه آکسفورد شروع کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است قصد دارد با همکاری دپارتمان علوم و مهندسی رایانه دانشگاه آکسفورد فعالیت‌های خود در حوزه نرم‌افزارها و ماشین‌های هوش مصنوعی را گسترش دهد و برای شبیه‌سازی هوش انسانی بیشتر تلاش کند.
 
گوگل جزئیات مالی این همکاری را فاش نکرده است، اما گفته قصد دارد با برگزاری مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های علمی و برگزاری دوره‌های کارورزی زمینه به اشتراک گذاشتن تجارب و دانش مربوط به این حوزه را فراهم کند.
 
شرکت گوگل قصد دارد با محکم کردن جای پای خود در بازار هوش مصنوعی، استیلای خود در حوزه جستجوی اینترنتی را تقویت کند. تولید روبات‌ها، خودروهای بدون سرنشین و خودران و برخی محصولات جدید از جمله اقدامات گوگل برای نیل به این هدف است. این غول جستجوگر چندی پیش نیز شرکت دیپ مایند (Deep Mind) را که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کرد به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.
 
شرکت گوگل در طرح همکاری خود با آکسفورد قصد دارد نیروهای مورد نیاز خود برای کار در تیم شرکت دیپ مایند را جذب کند. از جمله کسانی که قرار است با این طرح به گوگل بپیوندند، پروفسور آندرو زیسرمن است که تاکنون سه بار برنده جایزه Marr در حوزه علوم رایانه شده است. همچنین قرار است چهار بنیانگذار شرکت دارک به لو (Dark Blue Labs) به گوگل بپیوندند و این شرکت کمک کنند ماشین‌هایی طراحی کند که گفته‌های کاربران را بهتر درک کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.