اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن ثابت

تلفن همراه

November 7, 2014
10:56 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65277

میانگین درآمد مخابرات تهران از هر خط تلفن 13هزار و از هر مشترک ADSL هجده هزار تومان است

معاون شرکت مخابرات استان تهران، میزان درآمد مخابرات از محل تلفن ثابت و اینترنت به ازای هر خط به ترتیب 13 و 18 هزار تومان عنوان کرد و گفت: مخابرات با ارائه سرویس ها و طرح های جدید درصد کاهش هزینه های مشترکان است.

محمدرضا بیدخام، میزان سرانه درآمد مخابرات از هر مشترک (آرپو) را به ازای هر خط تلفن ثابت 13 هزار تومان و به ازای هر خط ADSL رقمی بین 15 تا 18 هزار تومان براساس منطقه مخابراتی عنوان کرد و گفت: دو طرح جدید پیش پرداختی برای مشترکان پرمصرف درنظر گرفته شده است که می تواند باعث کاهش هزینه این مشترکان شود.
 
وی از راه اندازی سرویس مکالمه اقتصادی – اکوکال- خبر داد که براساس آن مشترک با خرید بسته 10 هزار تومانی و 20 هزار تومانی 30 تا 35 درصد در هزینه مکالماتش صرفه جویی می کند به این معنی که نرخ مکالماتش به ازای هر دقیقه به 49 تومان می رسد.
 
بیدخام ادامه داد: در این سرویس با خرید بسته 10 هزار تومانی، هزینه مشترک از تلفن ثابت به همراه حدود 30 درصد کاهش می یابد و یکهزار دقیقه نیز مکالمه رایگان ثابت به ثابت شهری خواهد داشت؛ همچنین مشترک با خرید بسته 20 هزار تومانی، نرخ مکالماتش به 39 تومان به ازای هر دقیقه تماس از تلفن ثابت به همراه می رسد که حدود 35 درصد کاهش تعرفه خواهد بود و نیز 2 هزار دقیقه مکالمه رایگان ثابت به ثابت خواهد داشت.
 
معاون شرکت مخابرات استان تهران، این طرح را مربوط به مشترکان خانگی و تجاری عنوان کرد که مکالمات زیادی دارند و گفت: سرویس "وب تل" مخابرات نیز در دو بسته خانگی و تجاری با قابلیت ارائه بسته های تخفیفی اینترنت و تلفن ثابت بزودی ارائه می شود که این سرویس نیز برای متقاضیان خرید خطوط تلفن ثابت کاربرد دارد که همزمان با این خطوط می توانند بر روی خط خود اینترنت مخابرات را نیز فعال کنند و از تخفیف های ویژه این سرویس برخوردار شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پیامک تلفن ثابت در تمامی مراکز مخابراتی تهران فعال است و تمامی این مرکز نسبت به ارائه این سرویس اقدام می کنند اگرچه پیامک تلفن ثابت هنوز بازار خود را به دست نیاورده است.
 
معاون شرکت مخابرات تهران از دیگر برنامه های این شرکت را افزایش کیفیت سرویس اینترنت مخابرات عنوان کرد و گفت: در برخی مناطق مشکلات فنی اینترنت به دلیل نبود تجهیزات اصلی وجود دارد و در برخی مناطق نیز مشکل پهنای باند داریم.
 
وی از افزایش 3 برابری ظرفیت پهنای باند اینترنت طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود تقویت های انجام شده در این بخش هنوز نیازمند پهنای باند اینترنت هستیم که درخواست خود را برای توسعه اینترنت – حدود 50 لینک STM1 – به شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه داده و امیدواریم تا پایان امسال این درخواست تامین شود.
 
بیدخام شمار مشترکان اینترنت مخابرات تهران را حدود 705 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: 250 هزار مشترک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 
به گزارش مهر، هم اکنون قیمت نصب هر خط تلفن ثابت 50 هزار تومان است و مخابرات پیش از این اعلام کرده بود که دایر کردن هر خط تلفن ثابت حدود 700 هزار تومان هزینه دربر دارد. نرخ اینترنت ADSL مشترکان مخابرات نیز برمبنای تعرفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه می شود و برای اینترنت با سرعت 128 کیلوبیت مشترک حدود 12 هزار تومان هزینه پرداخت می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.