رسانه‌های اجتماعی

November 7, 2014
11:00 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65280

بنیانگذار الو در گفتگو با تجارت فردا: فیس‌بوک رقیب ما نیست

پل بادنیتز متولد 14 سپتامبر 1967، عکاس، فیلمساز و نویسنده و موسس چندین شرکت است. او شرکت کیدربات تولیدکننده اسباب‌بازی‌های هنری و مغازه دوچرخه‌های دست‌ساز بادنیتز را نیز بنیان نهاده است. بادنیتز موسس اصلی شبکه اجتماعی الو است و با کار‌هایی که تا به حال انجام داده است واضح است که شبکه اجتماعی او نیز باید با شبکه‌های اجتماعی دیگر متفاوت باشد. ما در ابتدا با روابط عمومی الو، خانم لیزی هریس تماس برقرار کردیم و قرار مصاحبه را با آقای پل بادنیتز گذاشتیم، اما به دلیل گرفتاری بیش از حد موفق به گرفتن مصاحبه تلفنی نشدیم. در انتها ما سوال‌های خود را برای او ای‌میل کردیم و در لحظات آخر موفق به دریافت جواب‌های ایشان شدیم. 

 

در قوانین اولیه سایت، جمله‌ «محتوای غیراخلاقی ممنوع» به چشم می‌خورد، اما در حال حاضر این جمله از قوانین سایت بر‌داشته شده است. چرا این جمله از قوانین پاک شده است؟ آیا شما واقعاً می‌خواهید محتوای غیراخلاقی در سایت شما به اشتراک گذاشته شود؟
ما به کاربران خود این امکان را می‌دهیم تا این‌گونه محتواها NSFW را مخفی کنند. الو برای کسانی است که بالای 13 سال دارند و آمادگی دارند از قوانین ما پیروی کنند. قوانین ما بر اساس عقل سلیم و رفتار مناسب بنا شده است. الو به شما اجازه می‌دهد هر کسی را که خواستید دنبال کنید و هر کسی را که نخواستید دنبال نکنید. اگر دوست ندارید این‌گونه محتواها را مشاهده کنید به راحتی می‌توانید آنها را دنبال نکنید تا در نیوزفید شما ظاهر نشوند.

 
 شما هیچ‌گونه محدودیت سنی برای عضویت در الو ندارید و این امر ممکن است برای نوجوانان مشکلاتی به وجود آورد. فکر نمی‌کنید باید محدودیت سنی داشته باشید؟

الو برای افراد بالای 13 سال است.

 

زمانی که من از وب‌سایت شما استفاده کردم، هیچ راهکاری برای پیدا کردن دوستان خود در الو نداشتم. آیا شما امکان پیدا کردن دوستان با استفاده از ای‌میل یا وارد کردن لیست تلفن از دیگر شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده‌اید؟ یا قصد داشتید که به این طریق کاربران را مجبور کنید که در شبکه‌های اجتماعی دیگر نام کاربری خود را در الو پست کنند تا تبلیغی برای شما شود؟
ما به جامعه کاربران خود گوش می‌دهیم و امکاناتی را که آنها درخواست می‌کنند مهیا می‌کنیم. اما باید توجه داشته باشید که باید از خوب کار کردن سایت هم اطمینان حاصل کنیم. ما هنوز در مرحله آزمایشی هستیم و هنوز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. اما تمام این مشکلات راه را برای ما جذاب‌تر می‌کند.

 

بعضی‌ها ممکن است بگویند الو با دیگر شبکه‌های اجتماعی فرق چندانی ندارد و فقط از اطلاعات کاربران برای درآمدزایی استفاده نمی‌کند. حتی این موضوع که شما به جای دکمه لایک، قصد دارید دکمه لاو را طراحی کنید، شما را بیشتر شبیه فیس‌بوک می‌کند. نظر شما راجع به این موضوع چیست؟
ما واقعاً فیس‌بوک را جزو رقیبان خود به حساب نمی‌آوریم، به این دلیل که آنها شبکه اجتماعی نیستند و تنها یک پلت‌فورم تبلیغاتی هستند. الو یک شبکه اجتماعی است- این تنها کاری است که ما انجام می‌دهیم.

 

با توجه به بیانیه الو و سرمایه‌گذاری انجام‌شده بر روی آن، آیا فکر نمی‌کنید این سرمایه‌گذاری، الو را برای تجاری شدن تحت فشار قرار دهد و زودتر آن را به سمت تجاری شدن ببرد؟
الو یک کسب‌وکار است. ما می‌خواهیم ثابت کنیم که راه‌های دیگری به غیر از فروش تبلیغ برای کسب درآمد وجود دارند و این راه می‌تواند از تبدیل ‌شدن اینترنت به یک بیلبورد بزرگ جلوگیری کند. راه بهتری وجود دارد و ما آن را می‌سازیم. سرمایه‌گذاران ما از دوستان‌مان هستند و به اهداف ما اعتقاد دارند و تا آخر با ما می‌مانند.

 
چند کاربر در روز در الو ثبت‌نام می‌کنند؟

ما ارقام منتشر نمی‌کنیم، اما سقف درخواست‌ دعوتنامه 45 هزار تقاضاست.

 

چه زمانی از مرحله بتا خارج می‌شوید؟
هر زمانی که بتوانیم این کار را انجام می‌دهیم.

 

فروش امکانات اضافه ممکن است در پلت‌فورم‌های موبایل کار کند، اما بسیار بعید است که شما بتوانید از راه فروش امکانات اضافه‌تر در شبکه اجتماعی، مخارج خود را تامین کنید. منظور من این است که چند نفر ممکن است به چنین امکاناتی نیاز داشته باشند؟ و مقدار درآمدی که از آن کسب خواهید کرد بسیار ناچیز است.
چیزی شبیه اپ‌استور، امکانات اصلی الو همیشه مجانی باقی می‌ماند. در ازای مقدار کمی هزینه، ما امکاناتی را به قشر خاصی از اعضای شبکه اجتماعی خود خواهیم فروخت که به احتمال زیاد بیشتر آنها می‌خواهند این امکانات را داشته باشند. ما هزاران درخواست امکانات جدید را داریم، که کاربران ما حاضر هستند در ازای آن پول دهند.

 

 آیا می‌توانید در مورد امکانات اضافی سایت که در آینده می‌خواهید آنها را ارائه دهید، توضیحاتی به ما دهید؟
یکی از مشهورترین امکاناتی که در آینده‌ای نزدیک ارائه خواهد شد، ورود به الو با چند پروفایل با یک بار ورود است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.