اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 7, 2014
18:11 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65300

معیارهای شایستگی در احراز صلاحیت اپراتورهای مجازی تشریح شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پیش‌نویس اصول حاکم بر اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) معیارهای شایستگی در احراز صلاحیت متقاضیان دریافت پروانه این اپراتور را تشریح کرده است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، در صورتی که ملاک انتخاب اپراتورهای مجازی، برگزاری مزایده یا منحصر کردن انتخاب به توافق با اپراتورهای میزبان نباشد، مساله معیارهای شایستگی در احراز صلاحیت متقاضیان اهمیت فراوانی پیدا می کند.
مطالعه تجربه سایر کشورها در واگذاری پروانه اپراتور مجازی، شرایط مختلفی را به عنوان ملاک احراز صلاحیت در اعطای پروانه به این اپراتورها مطرح می‌کند که تضمین دارا بودن حداقلی از توانمندی مالی برای سرمایه‌گذاری و حضور (در برخی موارد تا سقف معینی) از سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیب سهامداران متقاضی پروانه از جمله این شرایط است.
همچنین، حضور شریک خارجی با تجربه اپراتوری تلفن همراه یا تجربه اپراتوری مجازی با حداقلی از شرایط شایستگی و تجربه از لحاظ سابقه فعالیت و تعداد مشترک، حضور موسسات مالی و امثال آن در ترکیب سهامداران متقاضی پروانه، حضور بازیگرانی از سایر بازارهای مخابراتی مانند خدمات اینترنتی، تلفنی، ارتباطات ثابت و … در ترکیب سهامداران متقاضی پروانه و ارایه شواهدی از توانمندی در مدیریت کسب و کار، قدرت و اعتبار برند و مشتری‌مداری متقاضی پروانه از دیگر معیارهای ارزیابی شایستگی متقاضیان پروانه MVNO است.
در مجموع در این بخش انتظار می‌رود فعالان بازار ارتباطات کشور پیشنهاد تخصصی و اجرایی خود را در مورد نحوه ورود اپراتورهای مجازی، پیشنهاد دقیق معیارهای شایستگی و کلیت و نقش توافق با اپراتورهای میزبان در احراز صلاحیت و اعطای مجوز به این اپراتورها و سایر موارد مرتبط به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیشنهاد کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.