اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

November 8, 2014
22:59 شنبه، 17ام آبانماه 1393
کد خبر: 65320

جهانگرد: تدابیر وزارت ICT برای تصحیح بازار ارتباطات به زودی اعلام میشوند

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که استراتژی وزارت ارتباطات تعدیل تعرفه‌های اینترنت به نفع کاربران است، گفت: لازم است این تعدیل به صورتی انجام شود که چرخه اقتصادی بر فعالان حوزه اینترنت رونق داشته باشد.

نصر‌الله جهانگرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که وزارت ارتباطات از قبل اقداماتی را جهت کاهش هزینه‌ی نهایی اینترنت برای مردم انجام داده است، اظهار کرد: اما این تغییر از سمت بازار هنوز محسوس نشده است و بنابراین وزارت ارتباطات تدابیر دیگری را در جهت تصحیح جریان اقتصادی بازار ارتباطات اتخاذ کرد که به زودی اعلام می‌شود.
 
وی با تاکید بر این‌که وزارت ارتباطات امری را به عنوان تفکیک اینترنت بین‌المللی از ملی قبول ندارد، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات کشور یک درگاه اطلاعاتی است که در قالب آن همه جور ترافیکی اعم از بین‌المللی و داخلی وجود خواهد داشت.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: بنابراین پروتکل اینترنت برای محتوای داخلی و بین‌المللی به یک صورت است و نیازی نیست دو خط اینترنت برای افراد کشیده شود. تعرفه‌های فعلی نیز تعدیل پیدا می‌کند.
 
جهانگرد درباره‌ی کاربرد‌های اینترنت ملی برای مردم گفت: مردم می‌توانند با استفاده از اینترنت ملی حجم دیتای بالا‌تری را با قیمت، سرعت و کیفیت مناسب‌تر دریافت کند.
 
او همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی پروسه گذر از IP ورژن 4 به 6 گفت: پروسه انتقال از IP ورژن 4 به 6 در همه دنیا شبیه به‌هم‌اند و کمیته‌ای در این زمینه وجود دارد که با کمیسیون‌های جهانی در این رشته ارتباط برقرار می‌کند.
 
وی با تاکید بر این‌که ایران در راه‌اندازی و استفاده از IP ورژن 6 از دنیا عقب نیست، اظهار کرد: با توجه به این‌که این طرح باید در اجزای فنی ارتباطی کشور اتفاق بیفتد برای دولت هزینه خواهد داشت، بنابراین کشور‌ها به تناسب شرایط‌شان این تغییر را مطالعه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کجا باید آن را اعمال کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به خریداری شدن بخشی از تجهیزات جدید مورد نیاز شبکه افزود: این تجهیزات جدید دارای استاندارد دوگانه‌ای هستند که هم برای IP مدل 4 و هم IP مدل 6 قابل استفاده هستند.
 
وی با بیان این‌که برای سرمایه‌گذاری روی IP ورژن 4 به 6 لازم است برنامه‌ریزی شود افزود: این سرمایه‌ها باید به گونه‌ای هزینه شود که ضرر کمتری به این بخش بخرد، بنابراین لازم است تغییرات به تدریج و به تناسب نیاز انجام شود و وزارت ارتباطات نیز فشار خاصی روی این تغییر نمی‌گذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.