اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

November 8, 2014
23:10 شنبه، 17ام آبانماه 1393
کد خبر: 65326

۴ پیشنهاد مدیرعامل شاتل برای بهبود وضعیت اینترنت کشور

یک فعال بازار اینترنت با بیان ۴ پیشنهاد اساسی برای بهبود وضعیت اینترنت، گفت: در ایران قیمت اینترنت نسبت به کیفیت آن گران است و راه‌حل، ارائه سرویس با سرعت‌های بالاست.
 
احمد نخجوانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسات مشترک وزارت ارتباطات و شرکت‌های ( PAP (ارائه دهنده اینترنت پرسرعت) برای کاهش قیمت اینترنت از راه تفکیک اینترنت از اینترانت، گفت: در این جلسات وزارت ارتباطات به دنبال ارزان شدن اینترنت از روش کاهش قیمت‌ها توسط شرکت‌های ارائه دهنده سرویس بود.
 
مدیر عامل آریا رسانه تدبیر (شاتل) افزود: در این جلسات شرکت‌های اینترنتی استدلال کردند که هم اکنون  در ایران قیمت اینترنت نسبت به کیفیت گران است و راه‌حل، ارائه سرویس با سرعت‌های بالا است.
 
وی توضیح داد: در حال حاضر متوسط پرداختی مردم در ایران برای سرویس ADSL حدود 15 تومان است که این رقم در بودجه خانوار رقم چندانی نیست.
 
نخجوانی تصریح کرد: اما اکنون مشترکان نسبت به کیفیت سرویس در مقایسه با هزینه‌ای‌ که می‌پردازند معترضند. در تمام دنیا اینترنت هر سال ارزان نمی‌شود بلکه سرعت نسبت به قیمت افزایش می‌یابد.  همچنان که هم‌اکنون نیز قیمت  ADSL برای مشترکانی که سرویس پرسرعت‌تر خریداری می‌کنند به صرفه‌تر از مشترکی است که سرویس محدود و کم‌ سرعت استفاده می‌کند.
 
این فعال بازار اینترنت در ادامه با بیان 4 پیشنهاد برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت اینترنت، گفت: در ابتدا باید تکلیف قانون محدودیت سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه برای اینترنت خانگی روشن شود این قانون 8 سال پیش وضع شده و اکنون یکی باید آن را برای همیشه روشن کند.
 
وی ادامه داد: در مرحله دوم باید مشکل رابطه شرکت‌های PAP با مخابرات برطرف شود تا بتوانند راحت‌تر تجهیزات اینترنت بگیرند.
 
نخجوانی افزود: در گام سوم باید موضوع تامین اینترنت و اینترانت شرکت زیرساخت برطرف شود؛ هم اکنون وضعیت زیرساخت فاجعه است و به عنوان یک سرویس‌دهنده نمی‌توانیم از زیرساخت، اینترنت و اینترانت بگیریم زیرا سرویس ندارد.
 
این فعال بازار اینترنت افزود: به عنوان اقدام چهارم نیز باید شیوه قیمت‌گذاری اصلاح شود و هر کس که بیشتر خرید می‌کند از تخفیف بیشتری برخوردار شود. هم اکنون شرکتی که 100 لینک STM1 از زیرساخت خریداری می‌کند با شرکتی که یک لینک STM1 مصرف دارد تفاوتی نمی‌کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.