اپراتورها

باندپهن سیار

رگولاتوری

November 10, 2014
19:00 دوشنبه، 19ام آبانماه 1393
کد خبر: 65365

وزیر ارتباطات: مردم از بسته‌های دیتا استفاده کنند

سینا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درحاشیه همایش تشریح گذر به IPV6 در خصوص تعرفه اینترنت موبایل، که چندی پیش از سوی سازمان تنظیم مقررات اعلام شده بود، گفت: این تعرفه هنوز نهایی نیست.

 به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی  با بیان این مطلب گفت: قصد داریم برای نهایی شدن این تعرفه از نظرسنجی کاربران موبایل  استفاده کنیم .
واعظی افزود:  براساس  نظر اپراتورها، بسته ها تعرفه های مختلفی را با قیمت های مناسب به کاربران پیشنهاد داده اند؛ اما تدوین نهایی این تعرفه ها تا دو هفته آینده تصمیم گیری می شود.
وزیر ارتباطات درخصوص اختلالات موجود در شبکه اپراتورهای موبایل گفت: موضوع اختلال فقط مربوط به اپراتور همراه اول است چراکه نسبت به دواپراتور دیگر گسترده تر است.
 وی با بیان اینکه  همراه اول  به دلیل تجهیزات بیشتر، نیازمند زمان بیشتری برای آماده سازی خود است؛ ادامه داد: هماهنگی های لازم در این زمینه  صورت گرفته و امیدواریم این مشکل تا یک ماه آینده، حل شود.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص اختلال در اس ام اس فعال سازی شبکه های اجتماعی گفت: سیاست دولت این است که مردم از شبکه های اجتماعی مناسب استفاده کنند و بنا نداریم این شبکه ها را  به دلیل مسائل اقتصادی ، مسدود کنیم.
 واعظی درپاسخ به سوالی درباره وضعیت  افزایش سرعت اینترنت برای دسترسی کاربران گفت: افزایش سرعت اینترنت برای مراکز عمومی ،دانشگاهها واستفاده های اقتصادی جز، برنامه های  ماست؛ اما تا زمانی که شبکه ملی اطلاعات را اجرایی نکنیم این قول را نمی دهیم که سرعت اینترنت برای کاربران خانگی افزایش یابد.
وی  درپاسخ به سوالی درخصوص فیلترینگ هوشمند گفت: همان طورکه تولیدکننده های محتواهای غیر اخلاقی درصدد ارتقاء خود هستند مانیز بهره گیری از سیستم فیلترینگ هوشمند را به طور منظم ادامه خواهیم داد  و  پیش بینی می شود فیلترینگ  هوشمندکامل، ۶ ماه  دیگر به طورکامل اجرایی شود.
 واعظی ادامه داد: برای ارتقای سیستم فیلترینگ هوشمند شبکه های اینترنتی، ماه گذشته توافقنامه ای میان شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات مبادله شد تا از نظر فنی، این سیستم ارتقا یابد.
وی درپاسخ به سوالی درباره واگذاری  واردات پهنای باند به مراکز خصوصی گفت: پهنای باند از زمانی که وارد کشور می شود تا به دست کاربر برسد مراحل مختلفی را طی می کند  که همه این مراحل تحت نظارت شرکت ارتباطات زیرساخت است؛ اما وزارت ارتباطات از هر شرکتی که پهنای باند را در گیت  وی  به ما بفروشد استقبال می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.