اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

November 10, 2014
19:14 دوشنبه، 19ام آبانماه 1393
کد خبر: 65375

اظهارات فیضی در خصوص دلیل تخلیه خطوط اینترنت مخابرات

صابر فیضی معتقد است: برای بهبود اوضاع درآمدی مخابرات بهترین راهکار آن است که بخشی از کار به شرکتهای مختلف سپرده شود.

مدیر عامل پیشین مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که به نظر می‌رسد طی سال‌های گذشته مخابرات فعالیت چندانی در حوزه ارائه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده نداشته و خدمتی فراتر از تلفن ثابت و درنهایت اینترنت ارائه نکرده، اظهار کرد: این موضوع در سیاست‌های مخابرات ریشه دارد و به نظر می‌رسد لازم است حتما این شرکت به حوزه عرضه خدمات ارزش افزوده ورود پیدا کند.
 
فیضی ادامه داد: البته برای ورود موثر به این بخش بهترین راه آن است که مخابرات راه را برای ورود سایر شرکت‌ها باز بگذارد تا در این حوزه شرکت‌های مختلف به سرمایه‌گذاری بپردازند.
 
وی در عین حال یادآور شد: با این شیوه امکانی برای افزایش درآمد‌های مخابراتی نیز پیش خواهد آمد و اگر این بستر باز گذاشته شود، افراد متعددی برای سرمایه‌گذاری در آن ورود خواهند کرد.
 
مدیر عامل پیشین مخابرات ایران درباره خصوصی‌سازی همچنین عنوان کرد: متاسفانه در ایران اینگونه تصور می‌شود که تمام کار باید برعهده یک بخش باشد، اما در دنیا کار به شکل زنجیره‌وار انجام می‌شود و شرکت‌های مختلف به همکاری با یکدیگر می‌پردازند و به طور مجموعه‌وار به ارائه‌ی خدمت به مردم می‌پردازند، اما در ایران جای این زنجیره خالی به نظر می‌رسد و این موضوع تنها به مخابرات هم منحصر نمی‌شود.
 
وی در عین حال یادآور شد: اکنون در موارد متعدد برای دریافت خدماتی افراد مجبور می‌شوند مدت زیادی زمان صرف کنند. در واقع ما فکر می کنیم در حال انجام کاریم اما کار اصلی زمانی انجام می شود که مرتب و با نظم امور عملیاتی شود.
 
فیضی همچنین عنوان کرد: در دوره فعالیتم در مخابرات همواره می‌گفتند که از شرکت‌های PAP حمایت می‌کنم، اما واقعیت این است که این صلاح مجموعه بود. اکنون شما شرایط واگذاری ADSL را در نظر بگیرید. ما تعداد بالایی مشترک داریم اما افراد مختلفی هم هستند که سرویس خود را پس داده و تخلیه می‌کنند، چرا که شبکه و سیستم ما سنگین شده است.
 
عضو هیات مدیره شرکت تالیا درباره وضعیت این شرکت، پس از صحبت‌های وزیر ارتباطات درباره تالیا نیز توضیح داد: تالیا از ابتدا پیمانکار مخابرات بوده و لازم است برای موارد این چنینی خود مخابرات ورود کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که عملکرد ضعیف موجب شده که شرایط این شرکت اینگونه پیش رود، نیز اظهار کرد: به هرحال عملکرد این شرکت ضعیف بوده که چنین وضعیتی برای آن ایجاد شده است. حال نیز عاقبت و سرانجام تالیا به مجموعه مخابرات و سیاست‌گذاری آن بستگی دارد و اگر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مخابرات و سرمایه‌گذاران این شرکت همسو باشد شاهد رشد تالیا و در غیر این صورت شاهد درجا زدن آن خواهیم بود.
 
فیضی در پایان در پاسخ به مطلب دیگری مبنی بر این‌که آیا کم توجهی مجموعه مخابرات به تالیا را قبول دارد، گفت: در گذشته اوضاع بدین شیوه بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.