November 11, 2014
10:52 سه شنبه، 20ام آبانماه 1393
کد خبر: 65378

تست تشعشعات آنتن‌های موبایل روی ۴۵۰ خانم باردار ایرانی؛ مشکلی مشاهده نشد

BTS.jpg

مشاور مدیر عامل همراه اول گفت: برای اعتماد بخشی به عموم مردم، میزان تششعات سایت‌های BTS را بصورت آزمایشی در میادین شهر تهران و مشهد مورد آزمایش قرار داده‌ایم.
 
 
نشست بررسی علمی امواج الکترو مغناطیسی در مشهد برگزار شد و در آن جلسه سید موسوی مشاور مدیر عامل همراه اول با تأکید بر اینکه آنتن‌های تلفن همراه سازگار با محیط زیست بوده و برای انسان خطری در پی ندارد، اظهار کرد: جهت اعتماد بخشی به عموم مردم، میزان تششعات سایت‌های BTS را بصورت آزمایشی در میادین شهر تهران و مشهد موردآزمایش قرار داده‌ایم تا مردم از نزدیک شاهد نتایج آن بوده و توان امواج را با استاندارهای جهانی مقایسه کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: تمام سیستم‌های مخابراتی به ویژه آنتن‌های موبایل برای ورود به بازار مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرند و پس از آن مجوز ورود را اخذ می‌کنند.
مشاور مدیرعامل همراه اول، با اشاره به آزمایش انجام شده در دانشگاه تهران با حضور 450 بانوی باردار در طی مدت نه ماه، تصریح کرد: در این آزمایش که افراد ذکر شده بصورت طبیعی در معرض تششعات قرار گرفته بودند، هیچگونه پرتوی زیان‌آوری یا اثرات ناشی از آن در نمونه‌ها مشاهده نشده است.
او ادامه داد: آنتن‌های BTS به خاطر توان اندکی که دارند با محیط زیست سازگارند و لذا مسئولان این موضوع را باید بصورت واضح برای مردم تشریح کنند تا اعتماد آنان در این خصوص جلب شود.
 
موسوی با اشاره به این مطلب که قضاوت مردم است که می‌تواند میزان همکاری را افزایش دهد افزود: توسعه شبکه‌های همراه با کمک مردم بهتر و سریعتر انجام می‌گیرد.
 
وی عنوان کرد: اهالی دانش، مسئولان شهرها و شورای شهر، شهرداری‌ها، قضات و خبرنگاران حوزه IT, ICT باید اطلاعات خود را در این خصوص افزایش داده و با مردم با اطمینان سخن بگویند.
 
وی با اشاره به آزمایش انجام شده در دانشگاه تهران با حضور 450 بانوی باردار در طی مدت نه ماه، تصریح کرد: در این آزمایش که افراد ذکر شده بصورت طبیعی در معرض تششعات قرار گرفته بودند، هیچگونه پرتوی زیان‌آوری یا اثرات ناشی از آن در نمونه‌ها مشاهده نشده است.
 
سید موسوی در پایان سخنانش تاکید کرد:  آنچه آزمایش مزبور را در معرض آسیب قرار داده بود، استرس و مشاجرات خانوادگی و نگرانی‌های دیگر بوده است.
 
او گفت: در محیط زندگی ما روزانه ده‌ها وسیله که امواج الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند وجود دارد که آنها نیز مجوز‌های لازم را براساس استانداردهای جهانی اخذ می‌کنند و لذا جای نگرانی برای هیچ یک از شهروندان وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.