اپراتورها

تلفن همراه

November 12, 2014
11:24 چهارشنبه، 21ام آبانماه 1393
کد خبر: 65387

وعده جدید حل اختلالات موبایلی؛ همراه اولی‌ها یک ماه صبوری کنند

وزیر ارتباطات اینگونه اعلام کرده است که به مردم بشارت می‌دهیم اختلالات همراه اول ظرف یک ماه آینده برطرف شود.
 
 
بیش از دو ماه از ورود اپراتورهای اول و دوم به عرصه ارائه اینترنت نسل سه یا 3G می‌گذرد و طی این مدت به واسطه ارتقاء شبکه اپراتورها در موارد متعدد اختلالات و مشکلاتی برای مشترکان آنها ایجاد شده است.
 
در ابتدای ورود اپراتورها به این حوزه وزیر ارتباطات در پاسخ به پیگیریهای رسانه‌ها درباره اختلالات ایجاد شده، خاطرنشان کرد: این موضوع امری طبیعی است و لازم است مردم برای حل این مشکلات صبوری کنند.
از سوی دیگر معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیمه شهریور ماه دوره انجام تست‌های آزمایشی اپراتورها برای ورود به نسل 3 را دارای مدتی حدود یک تا یک ماه و نیم اعلام کرده و خاطرنشان کرد: تا زمانی که شاخص‌های فنی احصا نشده باشند پروانه نسل3 صادر نخواهد شد.
 
بر این اساس به نظر می‌رسید تا پایان مهر ماه اختلالات مشترکان برطرف شود اما همچنان در مواردی مشترکان موبایل با کاستیهایی مواجهند و از سوی دیگر هنوز پروانه رسمی ارائه خدمات نسل سوم ارتباطی به اپراتور اول کشور ارائه نشده است.
 
وزیر ارتباطات در صحبتهای اخیر خود در پاسخ به پیگیریهای خبرنگاران درباره اختلالات موبایلی خاطرنشان کرد: این اختلالات مربوط به هر سه اپراتور نمی‌شود و تنها همراه اول است که چنین مشکلی دارد که آن هم به دلیل گستردگی شبکه و تجهیزات زیادی است که به این اپراتور تعلق دارد.
 
محمود واعظی در عین حال گفت: با توجه به این که شبکه این اپراتور به نسبت گسترده‌تر است و تجهیزات بیشتری دارد برای ارتقای آن طبیعتا زمان بیشتری نیاز است.
وی ادامه داد: اگر برای ورود به نسل سه این امکان فراهم بود که اپراتورها یک ماه سرویس‌های خود را تعطیل کنند تا بتوانند تجهیزات مورد نظر خود را نصب کنند فعالیت ارتقای آنها به سرعت انجام می‌شد اما عملا چنین کاری میسر نیست و اپراتورها به ناچار باید عملیات ارتقای شبکه خود را به طور شبانه انجام دهند.
واعظی همچنین عنوان کرد: در این زمینه حق را به مردم می دهم و قبول دارم که آنها با مشکلاتی مواجه شده‌اند اما این بشارت را می دهم که هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا ظرف یک ماه آینده این مشکل برطرف شود.
 
با این حساب باید اگر بر اساس اظهارات وزیر ارتباطات باید انتظار داشت تا مشکلات مشترکان در این خصوص نهایتا تا نیمه آذر ماه به پایان رسیده و اختلالات آنها برطرف شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.