اینترنت و شبکه

رگولاتوری

November 14, 2014
12:28 جمعه، 23ام آبانماه 1393
کد خبر: 65437

وزیر ارتباطات: در استفاده از اینترنت بنای صیانت داریم نه محدودیت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمی‌خواهیم برای عده‌ای متخلف همه را از استفاده از اینترنت محروم کنیم، گفت: فاز اول فیلترینگ هوشمند ماه دیگر اجرایی می‌شود و بنای ما در استفاده از اینترنت محدودیت نیست، بلکه صیانت است.
 
 
امروز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره این که تصمیم‌گیری راجع به فیلترینگ هوشمند در چه مرحله‌ای است، گفت: موضوع صیانت اجتماعی برای ما به عنوان دولت یکی از سیاست‌های جدی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: در وزارت ارتباطات اعتقاد ما بر این است که مردم نباید برای استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دغدغه‌ داشته باشند، زیرا اینترنت امکاناتی در اختیار مردم قرار می‌دهد که نمی‌توان از این امکانات صرف نظر کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به وسیله اینترنت در کنار امکانات ممکن است، یک سری مشکلات هم به وجود آید و عده‌ای در کنار استفاده از آن مرتکب تخلف شوند که وظیفه ما این است که از متخلفین مراقبت کنیم و همان کاری که پلیس انجام می‌دهد، را ما انجام دهیم و نباید به دلیل تخلف چند نفر دیگران را از استفاده امکانات خوب محروم کنیم.
 
واعظی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته فیلترینگ هوشمند را طراحی کرده‌ایم اظهار داشت: روی این پروژه سرمایه‌گذاری زیادی شده و از همه امکانات از جمله دانشگاه‌ها، پژوهشگران و مرکز تحقیقات استفاده شده است.
 
وی افزود: فاز اول را یک ماه دیگر احرا می‌کنیم و فاز دوم هم سه ماه بعد است و امیدواریم با این کاری که انجام می‌دهیم، بتوانیم امکاناتی را که مردم از آن استفاده می‌کنند، را به خوبی در اختیار آنها قرار دهیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  اظهار داشت: هم اکنون اینترنت وسیله‌ای است که همه افراد از قبیل دانشگاهیان و تجار از آن استفاده می‌کنند و نمی‌خواهیم به دلیل آنکه تعداد اندکی در کشور از این ابزار استفاده صحیح نمی‌کنند یا برخی از سایت‌هایی که از نظر ما مستهجن است و از نظر  ما محتوایی مجرمانه دارد، باید محدودیت در این زمینه باشد، ولی قرار نیست به این بهانه، مردم را از امکانات مفید اینترنت برحذر داریم.
 
وی بیان داشت: تلاش داریم بخش کوچک که از اینترنت استفاده ناصحیح دارند، را حذف کنیم، ولی بقیه مردم بتوانند به راحتی و به درستی از آن استفاده کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مهلتی که قوه قضائیه برای پالایش شبکه‌های اجتماعی به وزارت ارتباطات داده بود و بنا به گفته شهریاری این مهلت روز گذشته به اتمام رسیده بود، اظهار داشت:‌ در مورد مهلت نمی‌دانم نامه‌ای نوشته‌اند و از این نامه‌ها در دستگاه‌های مختلف مرتبط نوشته می‌شود، ما قبل از این که نامه‌آی نوشته شود همین سیاست را داشتیم، بعد از نامه هم همین سیاست را دنبال می‌کنیم.
 
وی بیان داشت: بنای ما مسدود کردن نیست، بلکه پالایش و صیانت است.
 
– See more at: https://farsnews.com/newstext.php?nn=13930822000266#sthash.4zcmNKia.dpuf
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.