امنیت

امینت

تلفن همراه

گوشی

November 16, 2014
19:46 یکشنبه، 25ام آبانماه 1393
کد خبر: 65449

هواپیماهای آمریکا از گوشی‌های مردم جاسوسی می‌کنند

این طور که روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داده است، دولت آمریکا در هواپیماهای خود دستگاه‌های پیشرفته‌ای را به پرواز در می‌آورد که اطلاعات داخل میلیون‌ها دستگاه تلفن همراه را در خود ذخیره می‌کنند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این دستگاه‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توانند سیگنال‌های منتشر شده از ایستگاه‌های مخابراتی را در اختیار بگیرند و در این میان داده‌های منتشر شده از تلفن‌های همراه از جمله موقعیت جغرافیایی آن‌ها و اطلاعات دقیق مربوط به تشخیص هر یک از گوشی‌ها نیز توسط این دستگاه‌ها ضبط شود.

گفته شده است که دولت آمریکا از این دستگاه‌های پرنده برای ردیابی موارد مشخص بهره می‌برد و با این وجود تمام دستگاه‌های موبایلی به سیستم دریافت سیگنال این دستگاه‌های جاسوسی پاسخ می‌دهند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام از تایید این خبر سر باز زد و راضی با اعلام هیچ گونه خبر یا بیانیه در این زمینه نشد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که برای دریافت این خبر با منابع آگاه که در جریان نحوه اجرای این طرح بودند گفت‌وگو کرده است و در این میان گفته شد هواپیماهای شرکت Cessna دست‌کم این دستگاه‌ها را از 5 فرودگاه اصلی آمریکا به پرواز درمی‌آورند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.