امنیت

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

November 16, 2014
20:56 یکشنبه، 25ام آبانماه 1393
کد خبر: 65464

مایکروسافت مشکل 19 ساله ویندوز را برطرف کرد

شرکت مایکروسافت با عرضه تعدادی وصله امنیتی در هفته گذشته تعدادی از آسیب‌پذیری‌های مهم تولیداتش و از جمله یک مشکل قدیمی ویندوز مربوط به 19 سال قبل را برطرف کرد.
 
 
به نقل از وی تری، مشکل یاد شده در تمامی نسخه های ویندوز از ویندوز 95 تا به حال وجود داشته، اما مایکروسافت برای حل آن تا به حال اقدامی نکرده بود.
 
وصله ای که برای برطرف کردن این آسیب پذیری بسیار خطرناک عرضه شده MS14-064 نام دارد و برای برطرف کردن آسیب پذیری در بخش Object Linking  و  Embedding عرضه شده است.
 
مایکروسافت ماه گذشته از وجود این مشکل آگاه شده بود و برای حل موقت موضوع وصله ای موقت عرضه کرد. علت این بود که هکرها با سوءاستفاده از مشکل مذکور فایل های PowerPoint را دستکاری کرده و با استفاده از آنها به رایانه‌های کاربران نفوذ می کردند.
 
مایکروسافت تصریح کرده که کاربران ویندوزهای ویستا، 7، آرتی، آر تی 8.1، 8 و 8.1 به همین علت دچار مشکل شده اند و کاربران ویندوزهای سرور 2003،  2008، 2008 آر2، 2010 و 2012 آر 2 هم در امان نیستند. این شرکت هشدار داده که کاربران مرورگر Internet Explorer (IE) بر روی ویندوزهای مذکور بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند.
 
اولین بار رابرت فریمن از مهندسان شرکت آی بی ام مشکل مذکور را کشف و به مایکروسافت اطلاع داد. مایکروسافت هفته قبل وصله هایی برای به روز کردن مرورگر IE، Microsoft Secure Channel، XML Core Services 3.0 و … هم عرضه کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.