رگولاتوری

November 18, 2014
12:17 سه شنبه، 27ام آبانماه 1393
کد خبر: 65498

رییس کمیته مخابرات مجلس: شورای عالی IT مسوولیت سیاست‌گذاری اجرایی و فنی دارد

سینا: رییس کمیته مخابرات مجلس، وظیفه شورای عالی فناوری اطلاعات را سیاست‌گذاری اجرایی و فنی درون قوه مجریه و میان وزارت‌خانه‌های دولت عنوان کرد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، رمضانعلی سبحانی‌فر، در مناظره تلویزیونی با روح‌ا… عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی افزود: بحث بر سر این است که شورای عالی فضای مجازی طبق تعریف موافقان ادغام، سیاست‌گذاری کلان و هماهنگی بین سران سه قوه و نهادهای بالادستی را برعهده دارد.
وی اظهار داشت: این درحالی است که شورای عالی فناوری اطلاعات سیاست‌گذاری اجرایی و فنی را درون قوه مجریه و میان وزارتخانه‌ها برعهده دارد.
سبحانی‌فر افزود: وقتی وزرای مختلف عضو شورای عالی فناوری اطلاعات هستند و برای موضوعاتی مانند دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، پول الکترونیکی و … بحث می‌کنند، چه دستگاه‌هایی غیر از دستگاه‌های اجرایی درگیر آن می‌شوند؟ برهمین اساس هم وظایف شورای عالی فناوری اطلاعات جدای از وظایف شورای عالی فضای مجازی است.
وی درباره نیاز به حفظ و ادامه فعالیت شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: در ترکیب شورای عالی فضای مجازی سران سه قوه حضور دارند اما در شورای عالی فناوری اطلاعات فقط رییس‌جمهور حضور دارد اعضای دو قوه دیگر حتی نماینده هم ندارند.
سبحانی‌فر افزود: سپاه، ناجا و کمیسیون فرهنگی مجلس در شورای عالی فضای مجازی هستند و بیشترین بحث‌ها در شورای عالی فضای مجازی در حوزه سیاست‌گذاری و کلان نظام است. ضمن اینکه شورای عالی فضای مجازی به اذن مقام معظم رهبری تشکیل شده و در اجراییات وارد نمی‌شوند. این درحالی است که شورای عالی فناوری اطلاعات باید دولت الکترونیکی را ایجاد کند و دقیقا وظایف ان برعهده قوه مجریه است.
وی با طرح این سوال که چه لزومی دارد وظایف اجرایی با وظایف حاکمیتی ادغام شوند، گفت: شورای عالی فناوری اطلاعات مصوب سال ۸۲ مجلس است و در اسفند ماه سال ۹۱ به اذن مقام معظم رهبری با تعریف مشخصی شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود.
سبحانی‌فر خطاب به عباس‌پور افزود: آیا مقام معظم رهبری از مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعی نداشتند؟ مصوبه مجلس اگر با حکم مقام معظم رهبری همپوشانی داشته باشد، قطعا در حکم ایشان و وظایف آن آمده است. شورای عالی فناوری اطلاعات شورایی که رهبر تشکیل داده و قانون موخر بوده و بقیه شوراها را حذف نکرده، برای اجرایی کردن وظایفش یاری می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.