رگولاتوری

November 18, 2014
18:49 سه شنبه، 27ام آبانماه 1393
کد خبر: 65499

اخوان قائم مقام فناوری و رسانه‌های نوین صدا و سیما شد/صداوسیما رگولاتوری خدمات صوت و تصویر فراگیر رسانه‌های نوین ایجاد میکند!

akhavan2.jpg

رئیس رسانه ملی در حکمی مهدی اخوان بهابادی -دبیر شورایعالی فضای مجازی در دولت محمود احمدی نژاد- را قائم مقام خود در امور فناوری و رسانه‌های نوین منصوب کرد و از او خواست رگولاتوری خدمات صوت و تصویر فراگیر رسانه های نوین و همچنین شورایعالی رسانه های نوین را تشکیل دهد. 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) متن حکم  محمد سرافراز  بدین شرح است: جناب آقای دکتر مهدی اخوان بهابادی سلام علیکم – نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «قائم مقام رئیس سازمان در امور فناوری و رسانه‌های نوین» منصوب می‌شوید.
 
مدیریت دو معاونت "توسعه و فناوری رسانه" و "رسانه های مجازی" به اخوان سپرده شد
به گزارش ایستنا، رئیس جدید سازمان صدا و سیما، در حکم مفصل خود برای اخوان، ضمن تفویض اختیارات خود، سیاستگذاری، هدایت و راهبری دو معاونت "توسعه و فناوری رسانه" و "رسانه های مجازی" را که در برخی مواقع نهاد موازی درونی صدا و سیما تلقی میشدند را به اخوان سپرد. 
 
در بخشی از حکم سرافراز برای اخوان آمده است "اینجانب ضمن تفویض اختیارات ریاست سازمان امر سیاستگذاری، هدایت و راهبری معاونت‌های «توسعه و فناوری رسانه» و «رسانه‌های مجازی» به جنابعالی، انتظار دارم با استناد به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در پیوست حکم انتصاب اینجانب، با ایجاد آرایش رسانه‌ای کارآمد و موثر مبتنی بر رسانه‌های نوین، ارائه خدمات چند رسانه‌ای فراگیر فضای مجازی، تحکیم و افزایش مزیت‌های رقابتی رسانه ملی در فضای مجازی و سپهر رسانه‌ای کشور، ایجاد رسانه مکمل شبکه‌های موجود در فضای مجازی و بر بستر باند وسیع، باعث ترویج و اشاعه فرهنگ ایرانی- اسلامی و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی شوید".
 
توسعه سخت افزاری و ایجاد زیرساخت رسانه های نوین صدا و سیما هم به اخوان سپرده شد
مطابق حکم فوق، تمرکز در سیاستگذاری، چابک‌سازی، کاهش تصدی‌گری، گذار از SD به HD، تکمیل زنجیره سیگنال‌رسانی پایدار و ایمن کشور، تکمیل فرایند دیجیتال‌سازی، پوشش حداکثری شبکه‌های رادیو تلویزیونی، ارتقای کیفیت صدا و تصویر، ایجاد زیرساخت‌های سخت و نرم‌افزاری مورد نیاز رسانه‌های نوین و ایجاد بستری به روز و کار آمد به منظور رساندن پیام رسانه ملی از جمله مسئولیت‌های اخوان در حوزه فناوری است.
 
رگولاتوری خدمات صوت و تصویر فراگیر در رسانه های نوین توسط صدا و سیما ایجاد میشود!
رئیس جدید سازمان صدا و سیما، در بخش دیگری از حکم خود برای عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی آورده "از آنجائیکه استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان در زمینه تولید و ارائه خدمات و محتوا در حوزه رسانه‌های نوین، نیازمند تشکیل نهاد تنظیم مقررات مناسب است، ضروری است با تفکیک وظایف حاکمیتی از ماموریت‌های قابل برون‌سپاری و با استفاده از ظرفیت کارشناسی نخبگان و صاحبنظران و هماهنگی با اینجانب نسبت به تشکیل «نهاد تنظیم مقررات جامع ارائه خدمات صوت و تصویر فراگیر در رسانه‌های نوین» اقدام کنید تا ضمن حضور مبتکرانه، فعال و اثربخش، نظارت موثری بر ارائه این خدمات در فضای مجازی کشور صورت پذیرد.
 
صدا و سیما صاحب شواریعالی رسانه های نوین میشود
همچنین در بخش پایانی حکم انتصاب سرافراز برای اخوان آمده "به منظور یکپارچه‌سازی و هم‌افزایی فعالیت‌های مجازی و فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات بخش‌های مختلف سازمان، لازم است شورایی تحت عنوان «شورایعالی رسانه‌های نوین» تشکیل دهید تا به عنوان نقطه کانونی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در این حوزه عمل نماید".
 
 
اخوان کیست؟
بهابادی متولد 1357 است و از دانشجویان نخبه و برتر دانشگاه های کشور در رشته مهندسی برق بوده است. وی دکترای این رشته را از دانشکده برق دانشگاه تهران در سال 1381 کسب کرده است.
 
از جمله عنوان های وی دبیری شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور است و از رهبر معظم انقلاب حکم عضویت حقیقی در شورای عالی فضای مجازی را دریافت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.