اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

November 23, 2014
21:02 یکشنبه، 2ام آذرماه 1393
کد خبر: 65521

وزیر ارتباطات: بعید میدانم جایی از دنیا اینترنت رایگان وجود داشته باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت گفت: از راه اندازی شبکه های اجتماعی داخلی استقبال می کنیم.

واعظی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته اقدامات خوبی از سوی دانشگاهیان و گروه‌های داخلی برای ایجاد شبکه‌های جدید انجام شده که مورد استقبال قرار گرفته است، افزود: شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای استفاده مردم هستند و ما گرچه می‌دانیم از نظر اقتصادی برای وزارت ارتباطات مناسب نیست اما با توجه به اقبال جوانان به این شبکه‌ها بنا داریم استفاده از آن آزاد باشد اما توصیه می‌کنیم نکات اخلاقی در استفاده از این شبکه‌ها رعایت شود.
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جواب سوالی در مورد ارائه اینترنت رایگان به مردم به عنوان حقوق شهروندی، گفت: بعید می‌دانم جایی از دنیا اینترنت رایگان وجود داشته باشد البته در مکان‌هایی مثل فرودگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به عنوان تسهیلات مطرح است و حتی به صورت بسته‌هایی نیز مانند کاری که امروز رایتل در کشورمان انجام می‌دهد در نظر گرفته شده است و اگر هم در دنیا جایی اینترنت رایگان وجود داشته باشد جزو استثنائات است اما در ایران فعلی تصمیمی نداریم که این کار را انجام دهیم چون اینترنت در اختیار بخش خصوصی است.
 
وی همچنین در مورد روند فعالیت شبکه ملی اطلاعات و جایگاه بخش خصوصی در فعالیت آن، گفت: شبکه ملی اطلاعات 10 سال است که موضوعش مطرح است و در قانون برنامه پنجم به طور جدی به آن پرداخته شده است که قرار بود تا دو سال اول برنامه پنجم نهایی شود بنابراین دولت این موضوع را در اولویت کار خود قرار داده است و امیدواریم در دو سال آخر برنامه اجرایی شود.
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مدل مفهومی برای شبکه ملی اطلاعات نهایی شده است و پروژه‌های آن نیز تعریف شده که انشاءالله با مساعدت آقای دکتر نوبخت و تایید بودجه آن امیدواریم بخشی از آن امسال و بخش عمده آن تا سال آینده انجام شود و در این راستا قم را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم تا مقدمات آن فراهم شود.
 
 دکتر واعظی همچنین در مورد جایگاه بخش خصوصی در طرح شبکه ملی اطلاعات، گفت: در زیرساخت‌ها با توجه به هزینه‌های عظیم بخش خصوصی سرمایه‌گذاری نمی‌کند اما به طور کل بخش خصوصی در حوزه فضای مجازی و IT می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد و سیاست ما نیز این است که کار تصدی‌گری نکنیم.
 
وی در رابطه با نتایج جلسه شورای عالی فضای مجازی، گفت: جلسه شورای عالی فضای مجازی این هفته تشکیل شد. در مورد پیامک‌های انبوه که مورد اعتراض اقشار مختلف مردم بود بررسی‌هایی انجام شد و روی کلیات به نتیجه رسیدیم و قرار شد در جلسات آینده در مورد جزئیات تصمیم‌گیری شود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.