اپراتورها

November 26, 2014
21:55 چهارشنبه، 5ام آذرماه 1393
کد خبر: 65568

MTN با ارزش‌ترین و محبوب‌ترین برند آفریقایی شد

سینا: MTN بار دیگر موفق به کسب رتبه نخست «صد برند برتر آفریقا» شد و عنوان محبوب‌ترین و باارزش‌ترین برند را از آنِ خود کرد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، این شرکت با برخورداری از بالغ بر ۴/۵ میلیارد دلار آمریکا، تنها برند آفریقایی است که سرمایه آن افزون بر یک میلیارد دلار است.
رتبه‌بندی صد برند برتر آفریقا که در سال ۲۰۱۴ باارزش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای منطقه جنوبی صحرای آفریقا بوده‌اند امروز در بازار بورس نایروبی کنیا منتشر شد. در رتبه‌بندی کلی، کوکاکولا به عنوان محبوب‌ترین برند در آفریقا گوی سبقت را از نوکیا ربود و این در حالی است که MTN در میان محبوب‌ترین‌های آفریقا یک پله از همه بالاتر بود.
جنیفر فارستر، مسئول اجرایی بازاریابی گروه MTN می‌گوید: هر چند انتخاب شدن به عنوان باارزش‌ترین برند آفریقا برای ما خوشایند است، اما خوشایندتر آن است که عنوان محبوب‌ترین برند آفریقایی را نیز کسب کرده‌ایم. این بدان معناست که MTN نه‌تنها در دفتر یادداشت جیبی مشتریان، بلکه در دل و ذهن آنها نیز جای گرفته است. بنابراین تشکر و قدردانی ویژه خود را تقدیم کارکنان‌مان می‌کنم که بهترین سفیران و مبلغان برند MTN هستند؛ کسانی که برای همراهی با جوامع نیز در پروژه‌هایی چون «برنامه داوطلبانه ۲۱ روز با MTN» عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند.
صد برند برتر آفریقا که در سال ۲۰۱۱ طرح‌ریزی شد برندهای محبوب مصرف‌کنندگان و ارزش آنها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. این برنامه توسط «برند آفریقا» و با مشارکت دو شرکت «برند فایننس» (مشاور مستقل و برتر دنیا در ارزش‌گذاری) و «تی‌اِن‌اِس» (شرکت مشهور گردآورنده و ارائه‌دهنده اطلاعات مشتریان) طراحی شد. بعلاوه، از حمایت «جیوپُل» نیز بهره برد که برترین ارائه‌دهنده بستر نظرسنجی از طریق تلفن همراه در بازارهای نوظهور است و پایگاه داده‌ای متشکل از تقریبا ۲۰۰ میلیون کاربر را در اختیار دارد. هدف از طراحی این برنامه ایجاد یک شاخص و روش رتبه‌بندی واحد برای شناسایی محبوب‌ترین و باارزش‌ترین برندهای آفریقاست.
به گفته تبه ایکالافنگ، رئیس برند آفریقا و برند فایننس: «علیرغم محیط چالش‌برانگیز موجود که در آن برندهای آفریقایی و غیرآفریقایی نوظهور به دنبال سهمی در بازار پرسود آفریقا هستند، MTN منبع الهام و یکی از معیارهای جهانی پیشرو در آفریقاست که از رهبری منسجم برند و جایگاهی ویژه به عنوان برند پیشرو برخوردار است و شرایط را برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آفریقایی فراهم می‌کند.
برنامه ۲۰۱۴ صدبرند برتر آفریقا بر اساس نظرسنجی از هشت کشور نمونه، شامل مناطق اصلی جنوب صحرای آفریقا، انجام می‌شود که هدف آن شناسایی صد برند برتر محبوب است. کشورهای غنا و نیجریه (غرب آفریقا)؛ کنیا، تانزانیا و اوگاندا (شرق آفریقا)؛ جمهوری دموکراتیک کنگو (مرکز آفریقا) و موزامبیک و آفریقای جنوبی (جنوب آفریقا) مجموعاً ۵۱% (۴۷۷ میلیون) از جمعیت منطقه جنوبی صحرای آفریقا و ۶۷% معادل ۰۶۵/۱ تریلیون دلار) از تولید ناخالص داخلی آفریقا را به خود اختصاص داده‌اند. برندهای این کشورها نیز معمولا برندهای برجسته‌ای هستند که از نفوذ زیاد و تعداد بالای مشتریان در داخل منطقه برخوردارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.