اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 26, 2014
22:01 چهارشنبه، 5ام آذرماه 1393
کد خبر: 65570

ایران عضو باشگاه کشورهای عرضه کننده 4G شد

مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل گفت: ایران امروز جزو ۱۰۰ کشور اول دنیا در زمینه خدمات نسل چهارم ارتباطی شد.
 
 
به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم به مشهد مقدس، علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم بهره برداری از اینترنت همراه نسل چهارم ارتباطی که با حضور اصحاب رسانه، مسئولان ایرانسل و مشاورین چینی و آفریقایی این اپراتور ارتباطی در مشهد مقدس برگزار شد، سرانجام از شعار "اولین…آخرین…" پرده برداشت.
وی با بیان اینکه اولین تماس شبکه ایرانسل در سال 85 از مشهد صورت گرفت و شبکه زیر بار رفت، اظهار کرد: امروز هم آخرین تکنولوژی روز دنیا را از این شهر استارت زدیم و رسما نسل چهارم (4G) را به کشور آوردیم.
او افزود: تنها تفاوتی که طی این سالها مشاهده می شود این است که در سال 85 اولین تماس بر بستر نسل دوم اتفاق افتاد و اکنون 4G لانچ (راه اندازی) شده است. لایسنس نسل های سوم و چهارم ارتباطی را 13 مرداد امسال و پروانه بهره برداری را سوم شهریور دریافت کردیم.
مدیر ایرانسل با بیان اینکه نسل چهارم ارتباطی در بسیاری از کشورهای دنیا موجود نیست، تصریح کرد: ایران جزو 100 کشور اول دنیاست که این تکنولوژی را به کشور آورده است.
وی خاطر نشان کرد: اولین نقطه راه اندازی خدمات این نسل را مشهد مقدس در نظر گرفتیم اما به سرعت به سایر نقاط کشور توسعه خواهد یافت.
دزفولی با بیان اینکه شعار "زندگی دیجیتال" را دنبال می کنیم، گفت: چنین شعاری زمینه استفاده مشترکان از خدمات ارتباطی را تسهیل می بخشد و نسل چهارم ارتباطی نیز زمینه ساز استفاده از خدمات باند پهن موبایل خواهد بود.
مدیر اپراتور دوم ارتباطی در ارتباط با دلایلی نیاز به نسل های سوم و چهارم ارتباطی که از آنها به 3G و 4G یاد می شود هم عنوان کرد: تقاضای بازار، روند فناوری و موضوعات کلانی چون شبکه ملی اطلاعات بر نیاز به خدمات این نسل ها افزوده است.
وی ادامه داد: مشترکان بازارهای ارتباطی تغییر رفتار داده اند و تقاضای روزافزونی بر استفاده از خدمات دیتا دارند؛ علاوه بر این موضوع روزانه تغییرات بسیاری در دنیا اتفاق می افتد و پشتیبانی از تجهیزات قدیمی نظیر تکنولوژی های وایمکس به سرانجام رسیده و در آینده تولید کنندگان این تجهیزات هیچ پشتیبانی را از محصولات خود نخواهند داشت.
دزفولی در ارتباط با روند رشد جهانی استفاده از دیتا ابراز کرد: براساس گزارش های اتحادیه جهانی مخابرات، اینترنت پهن باند تا سال 2018 رشد 70 درصدی در منطقه خاورمیانه خواهد داشت؛ 10 میلیارد دستگاه الکترونیکی نیز تا این سال به اینترنت متصل خواهد شد.
مدیر اپراتور دوم ارتباطی خاطر نشان کرد: گزارش ها می گوید که روند مصرف دیتا در منطقه آسیای شرقی بیش از سایر نقاط دنیا خواهد بود و به 42.4 درصد می ر سد در حالیکه این ارقام برای آفریقا و خاورمیانه 9.4 و برای اروپای مرکزی و شرقی 10.3 درصد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.