اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

November 28, 2014
23:44 جمعه، 7ام آذرماه 1393
کد خبر: 65588

وزیر ارتباطات: کل حق‌السهم دولت از اپلیکیشن‌ها را نمی‌توانیم نادیده بگیریم

vaezi5.jpg

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از سهم کل دولت در زمینه حق‌السهم از محل نرم‌افزارهای کاربردی نمی‌توانیم بگذریم، گفت: درباره این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صحبت شده و آئین نامه‌ای برای آن تنظیم و ابلاغ کرده‌ایم.
 
 
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم دیدار با معاون نخست وزیر کشور آذربایجان، در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه ظاهرا دولت همچنان از برنامه‌های کاربردی داخلی حق‌السهم دریافت می‌کند و تصمیمی برای چشم‌پوشی از درآمدهای این بخش ندارد، گفت: درباره این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صحبت شده و آئین نامه‌ای برای آن تنظیم و ابلاغ کرده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه آئین نامه حمایت از نرم‌افزارهای کاربردی از محل حق‌السهم مشخص شده است، تصریح کرد: ز
او افزود: اپراتورهای موبایل نمی‌توانند بدون اپلیکیشن کاری انجام دهند زیرا سرمایه‌گذاری آنها روی 3G هم در همین راستا بود تا از خدمات مبتنی بر دیتا بیشترین استفاده را داشته باشند.
وزیر ارتباطات در این باره گفت: مردم در حال حاضر از طریق اپلیکیشن‌های مختلف به امورات خود دسترسی پیدا می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: تولید محتوا و اپلیکیشن را یکی از اولویت‌های اصلی خود گذاشتیم و حمایتی را از فارغ التحصیلان دانشگاهی در این راستا داشته‌ایم.
واعظی در پاسخ به این سوال که آیا راه‌اندازی شبکه ملی اطلاع رسانی توسط بسیج مستضعفین نوعی موازی کاری با فعایت‌های شبکه ملی اطلاعات نیست؟، گفت: بعید می‌دانم این کار مشابهتی با کار بزرگ شبکه ملی اطلاعات داشته باشد زیرا برای راه اندازی این پروژه ملی چند ماه است که تمام متخصصان و دانشگاهیان را روی این کار متمرکز کرده ایم و چند هزار میلیارد تومان برای اجرای این کار اختصاص داده‌ایم.
وی افزود: گمان می‌کنم منظور بسیج، شبکه اجتماعی بوده است زیرا زیرساخت شبکه ملی اطلاعات دست وزارت ارتباطات است.
او افزود: منظور آنها شبکه اجتماعی است که از این کار بسیار استقبال می‌کنیم و خودمان هم از راه اندازی شبکه‌های بومی حمایت می‌کنیم اما یک شبکه مشکلی را حل نمی‌کند و امروز در جمع بسیجیان وزارت ارتباطات گفتم که در شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگ داشته باشند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی مخصوص گروه خاصی نیست درباره وضعیت اینترنت و اختلالات مربوط به آن هم عنوان کرد: با توجه به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه اینترنت نیاز زندگی بسیاری از کسانی شده که در محافل علمی حضور دارند، ما کاربران اینترنت را به بیش از دو برابر و بیشتر از هفت میلیون در زمینه وایمکس و ADSL رساندیم هرچند معتقدم به نقطه مطلوبی نرسیدیم که اینترنت بدون مشکل داشته باشیم.
واعظی در ارتباط با درباره اینکه چه زمانی مجوز IPTV به شرکت مورد نظر داده می‌شود؟، به تسنـیم گفت: مجوز زیرساخت آماده و آئین نامه و آنچه مربوط به ما می‌شود آماده است اما کسی که می‌خواهد مجوز بگیرد باید بحث مجوز محتوایی را هم یا با صداوسیما یا وزارت ارشاد حل کند.
وزیر ارتباطات افزود: ما در حوزه محتوا دخالت نمی‌کنیم و باید مسیر قانونی آن و از طریق ارگان‌های دیگر حل شود هرچند ممکن است در آینده به دلیل موضوعاتی آموزشی بر بستر IPTV، نیاز به مجوز از دستگاه متولی آموزش هم باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.