اپراتورها

تلفن همراه

November 29, 2014
0:09 شنبه، 8ام آذرماه 1393
کد خبر: 65597

تا پایان امسال 12 هزار روستا صاحب اینترنت می‌شوند

در حال حاضر حدود 8000 روستا به گفته وزیر ارتباطات به اینترنت دسترسی دارند که این رقم تا پایان امسال به 12 هزار تا 13 هزار روستا خواهد رسید.
 
 
شب گذشته فیلم سینمایی «شیار 143» در وزارت ارتباطات به نمایش درآمد و عوامل این فیلم از سوی وزیر ارتباطات مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
فیلم شیار 143 در کنار داستان اصلی خود، موضوع ارتباطات در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن و همچنین وضعیت تلفن روستاها را نیز به نمایش می‌کشد.
 
محمود واعظی که در سال‌های جنگ در مقطعی مدیر عامل مخابرات نیز بود پس از تماشای این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در زمانی که در مخابرات حضور داشتم در آن دوره تقریبا 500 روستا در کشور بود که از تلفن بهره می‌برد، آن روستاها نیز روستاهایی بودند که در نزدیکی شهرهای بزرگ واقع شده بودند.
 
وی ادامه داد: ما در آن زمان و حتی پس از این که دوره جنگ شروع شد، تصمیم جدی گرفتیم تا روستاها نیز به تلفن دسترسی داشته باشند و بر همین اساس قرار بر آن شد که در ابتدا در هر روستا یک خط تلفن برده شود و یک مرکز مخابراتی ایجاد شود.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اضافه کرد:‌ اکنون فکر نمی کنم در کشور هیچ روستایی بالای 20 خانواری باشد که دسترسی به تلفن نداشته است مگر این که آبادی‌هایی باشند که تعداد خانواده‌های آن‌ها مثلا حدود پنج خانوار باشد.
 
واعظی همچنین به ارائه اینترنت در روستاها اشاره کرد و گفت:‌ اکنون برای ورود اینترنت به روستاها برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته و تاکنون 8000 روستای کشور به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند و برنامه ما آن است که تا پایان امسال این رقم به 12 هزار تا 13 هزار روستا برسد که قطعا این رقم در سال‌های آتی با افزایش همراه خواهد بود.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ادامه صحبتهای خود عنوان کرد:‌ اعتقاد ما بر این است که اگر در همه امور توجه جدی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، محروم و مرزی داشته باشیم، خدمت بزرگی به مردم کرده‌ایم چرا که مردمی در این مناطق زندگی می کنند عملا از برخی مزایای که در کشور وجود دارد، محروم هستند و این وظیفه دولت است که به آنها خدمات مناسبی ارائه کند.
 
مدیر عامل مخابرات در سال‌های جنگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که در آن سال‌ها هزینه‌ یک خط تلفن در روستاها با شهرها از چه قرار بوده، توضیح داد: تا سال 1365 که در مخابرات حضور داشتیم، برنامه ما این بود که همان مراکز مخابراتی را در روستاها راه اندازی کنیم که هزینه ای هم به دنبال نداشت.
 
واعظی ادامه داد: در آن دوره در شیراز کارخانه‌ای بود که سوییچ‌های مخابراتی را می ساخت و مرکز تحقیقات مخابرات نیز اجرای طراحی سوییچ‌ها برای صد و 500 شماره را انجام داده بود و ما از همین سوییچ‌های داخلی برای روستاها بهره گرفتیم.
 
به گزارش ایسنا، در مراسم نمایش فیلم شیار 143 با تقدیر از عوامل آن، مهران احمدی – بازیگر فیلم – در صحبتی کوتاه در قالب طنز به خطاب به وزیر ارتباطات با اشاره به لامپ‌هایی در سالن آمفی تئاتر وزارت ارتباطات مورد استفاده قرار گرفته بود عنوان کرد: آقای وزیر لطفا از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید.
 
واعظی در صحبت‌های خود هنگام تقدیر از عوامل این فیلم عنوان کرد: شیار 143 تنها فیلمی بود که در زمان برگزاری جشنواره فجر دوست داشتم آن را ببینم که برای آن هم فرصت نشد اما تاکنون از هیچ فردی که این فیلم را دیده نشیده ام که نظری غیر از نظر مثبت داشته باشد.
 
وی همچنین یادآور شد: متاسفانه تمام فیلم‌هایی که در ایران ساخته می‌شود به گونه‌ای نیست که بتوان آنها را فاخر نامید و در موارد متعدد سازندگان فیلم یا به مسائل مربوط به گیشه و یا مادیات توجه داشته‌اند و یا دستورالعمل‌های دیگری را به کار گرفته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.