تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

November 29, 2014
8:38 شنبه، 8ام آذرماه 1393
کد خبر: 65600

چند قابلیت اندروید که انتظار حضورشان در آیفون را داریم

این روزها در بسیاری از فروم‌های فناوری می‌شود صدها کاربرانی را شنید که از پلتفرم مورد علاقه خود یعنی اندروید، iOS یا ویندوز فون طومارها نوشته و با شور و هیجان خاصی از ادعاهای خود دفاع می‌کنند پیدا کرد. اما در این بین افرادی هم هستند که بدون داشتن علاقه افراطی به یکی از این پلتفرم‌ها سعی در بیان واقعیت‌ها و نقاط ضعف و قوت هر کدام دارند.
 
یکی از همین افراد نویسنده وب‌سایت بیزنس اینسایدر است که اخیراً یک آیفون ۶ تهیه کرده و تجربه خود از داشتن این گوشی را با دیگران در میان گذاشته است.
 
علی‌رغم ویژگی‌های خاص و دوست‌داشتنی آیفون ۶ و سیستم عامل iOS 8 عدم وجود یک ویژگی باعث آزرده خاطر شدن وی و دل تنگ شدن برای گوشی اندرویدی خود شده است.
 
بزرگترین ویژگی از نظر خانم D'Onfro در مورد اندروید این است که این سیستم عامل به خوبی با پلترفم گوگل و تمامی سرویس‌های این شرکت یکپارچه شده است. در این بین می‌توان به اپلیکیشن Gmail در اندروید اشاره کرد. همچنین در اظهار نظری جالب وی اذعان کرده که جای خالی اپلیکیشن یادداشت برداری و انجام وظایف Google Keep که صرفا در اندروید وجود دارد به شدت احساس می‌شود. البته اگر شما از روش‌های یادداشت برداری دیگر همچون اورنوت استفاده کنید آن‌وقت تجربه‌ی کاملا مشابه‌ای را در تمام پلتفرم‌ها خواهید داشت. با این حال اگر کاربر سرویس‌های گوگل باشید کمی تجربه‌ی کاربری در اندروید به دلیل یکپارچکی کامل این سیستم‌عامل با سرویس‌های گوگل، بهتر از iOS است. در جهت مخالف نیز اگر کاربر پلتفرم iOS اپل باشید و از سرویس ابری iCloud و مجموعه‌ی iWork استفاده کنید، شرایط متفاوتی را تجربه خواهید کرد.
 
ویژگی بعدی که از نظر خانم دی آنفرو اندروید را نسبت به iOS برتر جلوه می‌دهد مدیریت نمایش پیام‌ها در این سیستم عامل است. در اندروید هر پیام جدید به صورت مجزا در بخش بالایی صفحه نمایش و در نوار مخصوص پیام‌ها نمایش داده می‌شود و در مورد برخی نیز حتی متن پیام‌ها برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود. این ویژگی را نمی‌توان در iOS مشاهده کرد. هرچند که اپل در جدید ترین نسخه از iOS مرکز اطلاع رسانی را بروزرسانی کرده و کاربران می‌توانند با سرعت بیشتری پیام‌های موجود را بررسی کنند اما نبود امکانات نمایش اطلاعات و پیام‌های اندروید در iOS باعث نارضایتی این کاربر شده است.
 
اما آخرین و البته مهم‌ترین ویژگی که وی پس از خرید آیفون از داشتن آن محروم شده، ارتقاء میزان حافظه گوشی خود با خرید یک حافظه MicroSD و اضافه کردن آن به گوشی اندرویدی خود بوده است.
 
سیستم‌عامل‌های iOS، اندروید و ویندوز فون هر کدام از رابط کاربری نسبتا متفاوت و امکانات اختصاصی بهره می‌برند اما اکثر امکانات مورد نیاز کاربر در همه‌ی آن‌ها وجود دارد. اگر شما کاربر هر کدام از این پلتفرم‌ها هستید به نظرتان کدام قابلیت یا ویژگی در پلتفرم مورد نظر شما در مقابل دیگر پلتفرم‌ها، برتری به حساب می‌آید یا به شکل بهتری پیدا سازی شده است؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.