سخت‌افزار

فناوری

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

لبه تکنولوژی

November 29, 2014
15:11 شنبه، 8ام آذرماه 1393
کد خبر: 65614

کاغذ الکترونیکی جایگزین نمایشگر ساعت‌های مچی می‌شود

سخنگوی سونی اعلام کرد این شرکت ژاپنی در حال طراحی ساعت مچی هوشمند جدیدی است که نمایشگر آن مبتنی بر کاغذهای الکترونیکی ساخته می‌شود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هنوز جزییات بیشتری از این پروژه اعلام نشده است و منابع آگاه به درستی نمی‌دانند این ساعت مچی از چه زمانی وارد بازار می‌شود. اما تاییدیه این خبر از سوی شرکت سونی در حالی اتفاق افتاده است که خبرگزاری بلومبرگ چندی پیش گزارش داد که به زودی کاغذهای الکترونیک به عنوان نمایشگر لمسی و ابزار ورودی ساعت‌های مچی به کار گرفته می‌شوند.

سخنگوی سونی در توکیو با انتشار یک پست الکترونیکی گفت: «ما می‌توانیم تایید کنیم که یک گروه کاری با نام Fashion Entertainments مستقر در مرکز توسعه خلاقیت سونی در نیویورک فعالیت‌های خود را روی نمونه اولیه ساخته شده از این ساعت دنبال می‌کند و در این ساعت کاغذ الکترونیکی به‌جای نمایشگر ساعت مچی و دستبند هوشمند به کار رفته است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از دادن هرگونه توضیح بیشتر در این زمینه امتناع می‌کنیم و در شرایط کنونی نمی‌توانیم جزییات بیشتری را در مورد این پروژه به اطلاع مردم برسانیم».

سونی که برای حضور در بازار الکترونیکی جهان مشکلات فراوانی را پیش‌روی خود می‌بیند، از دادن توضیح در مورد گروه Fashion Entertainments هم خودداری کرد و فقط توضیح داد که توسعه ساعت هوشمند جدید به عهده این مرکز خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.