اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 30, 2014
12:18 یکشنبه، 9ام آذرماه 1393
کد خبر: 65627

اپل در صدر واژه های جستجو شده یاهو

آیفونها، آیپدها و ساعتهای درحال ورود به بازار شرکت اپل در صدر عمومی ترین جستجوهای اینترنتی جهان در سال 2014 قرار داشته اند، البته اگر جستجو در یاهو معیار باشد.
در سال 2014 هیچ واژه تکنولوژیکی به اندازه آیفون 6 در یاهو جستجو نشده است. از این نظر می توان گفت اپل دو رقیب سرسخت خود یعنی سامسونگ و نوکیا را شکست سختی داده است.
 
آمارها نشان می دهد محصولات شرکت اپل در صدر 10 واژه تکنولوژیکی بوده اند که در سال 2014 در پایگاه اینترنتی یاهو جستجو شده اند. 5 گروه از تولیدات مهم این شرکت یعنی مینی آیپد، آیفون 5c، ساعت آیفون و آیپدر ایر در زمره بیشترین جستجوها در یاهو بوده است.
 
همچنین آیفون 6 که به عنوان گجت برتر جهان در سال 2014 معرفی شد هم با شکست دادن دو رقیب مهمش یعنی کنسول پلی استیشن 4 و تلفن همراه هوشمند گلکسی S5 در صدر واژه های تکنولوژی جستجو شده در یاهو بوده است.
 
کنسول بازی ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت، کیندل فایر آمازون و تلفن همراه لومیا 520 شرکت نوکیا در رتبه های ششم، نهم و دهم فهرست 10 واژه تکنولوژیکی جستجو شده در یاهو قرار دارند.
 
در عین حال فهرست 10 واژه اول جستجو شده در یاهو نیز اعلام شد که بر این اساس &جام جهانی 2014&، مایکل شوماخر و آیفون 6 در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.
 
همچنین منچستریونایتد، آرسنال، برنامه تلوزیونی بیگ برادر، باشگاه لیورپول، پایگاه اینترنتی دیزنی فرازن، پرواز MH370 و کاترین همسر شاهزاده ویلیامز رتبه های چهارم تا دهم این فهرست را به خود اختصاص داده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.