اپراتورها

تلفن همراه

December 2, 2014
22:29 سه شنبه، 11ام آذرماه 1393
کد خبر: 65664

رشد شگفت‌انگیز دیتای موبایل پس از ورود 3G به ایران/ افزایش ۲ برابری دسترسی‌های پرسرعت تا پایان سال

معاون وزیر ارتباطات گفت: در مدت کوتاهی که نسل ۳ موبایل در ایران راه‌اندازی شده، ترافیک دیتا به صورت شگفت‌انگیزی افزایش یافته، پیش از این ترافیک دیتا در حد چند گیگ بود و اخیراً در شبکه همراه اول به ۶۷ ترابیت رسیده است.
نصرالله جهانگرد در مسابقه ایده پردازی و برنامه نویسی ابزارهای هوشمند با تشریح کلیات برنامه‌های وزارت ارتباطات و رویکرد استراتژیک این وزارتخانه در حوزه برنامه‌های کاربردی و توسعه محتوا اظهارداشت: تمام برنامه‌های توسعه‌ای در دنیا دارای سه بعد است، اقتصاد ایران نیز در سه بخش عمده صنعت، کشاورزی و خدمات تقسیم شده است.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: در حوزه کشاورزی و  صنعت افق بیشتری برای توسعه نداریم و آینده این دو بخش در این است که با ورود تکنولوژی پیشرفته‌تر، دارای ارزش افزوده بیشتر و در نهایت با مکانیزه شدن، دارای شغل‌های کمتری شوند.
 
وی گفت: در تدوین برنامه ششم با چالشی مواجه هستیم که تأکید می‌کند تنها راه افق آینده تکنولوژی است و در نظام برنامه‌ریزی و مقررات گذاری باید تسهیلات بالفعل شدن 10 میلیون پتانسیل فارغ‌التحصیل دانشگاهی در حوزه IT و 4 میلیون دانشجوی در حال تحصیل در این حوزه برای ورود به صنعت و رشد تکنولوژی فراهم شود.
 
جهانگرد گفت: در ایران در حوزه باند پهن بسیار عقب هستیم، در ابتدای دولت 3.5 پورت پر سرعت در حال کار بود که اکنون به 7.5 میلیون افزایش یافته و تا پایان برنامه پنجم باید به 18 میلیون دسترسی پر ظرفیت افزایش یابد.
 
وی با اشاره به اینکه اخیراً دسترسی پر سرعت به اینترنت روی موبایل فراهم شده، گفت: در مدت کوتاهی که نسل 3 موبایل راه‌اندازی شده آمار و الگوریتم‌های ترافیک دیتای موبایل در کشور تغییر کرده است، از جمله اینکه پیش از این ترافیک دیتا در حد چند گیگ بود و در ماه‌های اخیر ترافیک همراه اول به 37 ترابیت و در تازه‌ترین آمار به 67 ترابیت افزایش یافته که شتاب بسیار شدیدی را در رشد ترافیک دیتا نشان می‌دهد.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سال گذشته یک کار پیمایشی مشترک به عملکرد آمار و سازمان فناوری اطلاعات انجام شد، گفت: از نتایج این آمایش استخراج دسترسی 30 درصدی مردم ایران به باند پهن، برخورداری 100 درصدی خانه‌های ایران از ابزارهای ارتباطی و ضریب نفوذ 70 درصدی استفاده از موبایل بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه 1400 تا 1500 خدمت در کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 80 درصد برنامه‌های کاربردی موفق در دنیا محلی (بومی) بوده‌اند و این امر نشان می‌دهد که هیچ سرمایه‌گذار خارجی از مزیت رقابتی بومی مانند طراحان ایرانی برخوردار نیست.
 
وی گفت: سازمان فناوری اطلاعات در تمام رویدادهای برنامه‌نویسی و توسعه‌ای محتوا به عنوان خریدار و حامی نقش خواهد داشت.
 
جهانگرد تصریح کرد: توسعه محتوای ایرانی اسلامی و توسعه خط و زبان فارسی  در اینترنت، توسعه اقتدار ایران است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.