بازی

فناوری اطلاعات

December 4, 2014
10:20 پنجشنبه، 13ام آذرماه 1393
کد خبر: 65699

رویای رنگی، یک عامه پسند هیجان‌انگیز ایرانی

بازی‌های ساده و عامه‌پسند یا به اصطلاح Casual، جایگاه خاصی را در پلتفرم‌های موبایلی به خود اختصاص داده‌اند و می‌شود گفت که اغلب عناوین معروف در موبایل‌ها، بازی‌های عامه‌پسند هستند.
 
«رویای رنگی» نام بازی ساده، خوش‌رنگ و شادی است که توسط استودیو ایرانی مدریک ساخته و تحت حمایت مالی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده است که توانست در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، تندیس غزال بهترین طراحی هنری و دیپلم بهترین موسیقی را کسب کند. هم‌چنین این بازی نامزد بهترین بازی عامه‌پسند (Casual) سال هم بود. اگر از افتخاراتی که این بازی سبک و رایگان کسب کرده است بگذریم، به گیم‌پلی که هسته‌ی اصلی بازی است می‌رسیم.
 
رویای رنگی همچون بیشتر بازی‌های هم سبک خود، دارای دو بخش مرحله‌ای و آرکید است. در حالت مرحله‌ای، هر مرحله کوتاه اما به مرور زمان سخت می‌شوند و شما باید به هر شکلی که شده هر سه ستاره مراحل را دریافت کنید. در حالت آرکید که در بازی «بدو» نام دارد، شما باید کاراکتر بازی را تا جایی که می‌توانید هدایت کنید، سکه جمع کنید و رکوردی به نام خود ثبت کنید. از نکات بارز این بازی، وجود دو دنیا به طور موازی در صفحه است. این باعث می‌شود تا برخی موانع که در یکی از دنیاها است، در دیگری نباشد و شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن بین آن‌ها شخصیت را تعویض کنید و از مانع عبور کنید.
 
جمع کردن سکه‌ها بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا از طریق فروشگاهی که در بازی وجود دارد، قابلیت‌های بازی را ارتقا دهید. روند بازی به خاطر وجود وسایل حمل و نقل مانند هواپیما، آن چنان تکراری نخواهد شد و محیط شاد، کاراکتر بامزه و جذاب باعث خواهد شد تا هرچه بیشتر به انجام بازی مشغول شوید.
 
با این حال، بعد از مدتی محیط بازی برای کاربر تکراری خواهد شد اما باید قبول کنیم که این یک امر عادی در چنین بازی‌هایی است. البته عناوینی مانند Subway surf برای جلوگیری از این اتفاق، به طور مداوم با انتشار بروزرسانی‌های مختلف محیط بازی را تغییر می‌دهند و این کار باعث شده تا هیجان بازی تا حد زیادی حفظ شود.
 
«رویای رنگی» نمونه‌ی یک بازی خوب و استاندارد در پلتفرم‌های موبایلی است که نشان می‌دهد صنعت بازی‌سازی ایران پتانسیل بالایی در این پلتفرم‌ دارد و بازی‌سازان می‌توانند با هزینه‌ی کمتر نسبت به پروژه‌های سنگین ساخت بازی بر روی PC، عناوینی خلاقانه و هنرمندانه‌ای خلق کنند که مخاطب بیشتری را هم به سمت خود جذب می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.