بازار سرمایه

تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

December 6, 2014
19:26 شنبه، 15ام آذرماه 1393
کد خبر: 65725

میانگین قیمت گوشی هوشمند در سال 2014 میلادی 241 دلار بود

این طور که مرکز تحقیقاتی IDC بر اساس‌ آخرین بررسی‌های خود پیش‌بینی کرده است، در سال 2015 میلادی عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند کاهش قابل ملاحظه خواهد یافت.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، «گزارش بررسی فصلی بازار جهانی تلفن‌همراه IDC» که به تازگی منتشر شده است اعلام می‌دارد که بین سال‌های 2013 و 2014 بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رشد 26.3 درصدی را تجربه کرد و با این اتفاق در سال جاری میلادی شاهد ورود 1.3 میلیارد دستگاه گوشی جدید به بازار جهانی بودیم.

اما پیش‌بینی شده است که در سال 2014 میلادی تنها 1.4 میلیارد دستگاه گوشی هوشمند جدید وارد بازار جهانی شود و با این اتفاق این بازار تنها رشد 12.2 درصدی را نسبت به امسال تجربه کند.

کاهش رشد در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال‌های بعد هم ادامه خواهد داشت و بر اساس آن سال 2018 میلادی شاهد عرضه 1.8 میلیارد دستگاه خواهیم بود.

مرکز تحقیقاتی IDC میانگین رشد سالانه عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند بین سال‌های 2014 تا 2018 میلادی را 9.8 درصد پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی شده است که میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی کاهش یابد و در حالی که سال 2014 میلادی هر گوشی هوشمند با میانگین قیمت 297 دلار به فروش رسید، این رقم در سال 2018 میلادی 241 دلار خواهد بود.

بازارهای نوظهور گوشی‌های هوشمند را با قیمت ارزان‌تر در اختیار مشتریان خواهند گذاشت. به عنوان مثال در سال 2014 میلادی میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند در کشور هند 135 دلار بوده است که پیش‌بینی می‌‌شود این رقم برای سال 2018 میلادی 102 دلار باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.