رگولاتوری

December 6, 2014
23:33 شنبه، 15ام آذرماه 1393
کد خبر: 65729

مرکز تحقیقات مخابرات را برای پژوهش فعال کردم

وزیر ارتباطات گفت: با اعتقاد قلبی به امر تحقیق و پژوهش ضمن افزایش ارتباط با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) را فعال کردم.
محمود واعظی در نشست حمایت از تولید داخل که با حضور اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات ایران، سندیکای صنعت مخابرات و شرکت‌های PAP برگزار شد با تاکید بر حمایت ویژه مجموعه وزارت ارتباطات از تولیدات داخل، خواستار استفاده حداکثری از این تولیدات در بخش‌های مخابراتی و ارتباطی شد.
وی با اشاره به جلسات گذشته خود با بخش خصوصی افزود: باید حاصل این نشست‌ها رسیدن به راه‌حل‌های مشخص و کاربردی باشد که در آن زمانبندی و متولی مشخص معلوم شده است.
او با اعلام حمایت از بخش خصوصی ادامه داد: ما زمینه را برای بخش خصوصی فراهم می‌کنیم تا در این عرصه حضور یابند و این به خودشان بستگی دارد که چگونه از این بستر به صورت حرفه‌ای استفاده کنند.
وزیر ارتباطات در عین حال حمایت از بخش خصوصی را ضامن رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: سرعت رشد فناوری در عرصه ارتباطات بسیار سریع است و به دنبال فراهم کردن خدمات و زیرساخت‌های جدید هستیم.
وی با ابراز خرسندی از وجود صمیمیت بین بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی با مشارکت یکدیگر می‌توانند چندین برند شاخص ایجاد کرده و به رقابت بپردازند که هم کیفیت خدمات‌شان افزایش می‌یابد هم مردم از نتایج این رقابت بهره‌مند می‌شوند.
وی در ادامه با تاکید بر نقش تحقیق و پژوهش در افزایش کیفیت محصولات داخلی اظهار داشت: با اعتقاد قلبی به امر تحقیق و پژوهش ضمن افزایش ارتباط با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را فعال کردم.
وزیر ارتباطات با اشاره به برگزار مناقصه پروژه تدبیر در بین شرکت‌های داخلی گفت: با وجود پیشنهادات خارجی این مناقصه در بین شرکت‌های داخلی برگزار شد.
او خاطر نشان کرد: از رقابت در داخل نترسید چرا که باید در داخل رقابت را بیاموزید تا بتوانید در خارج با شرکت‌های بزرگتر رقابت کنید.
واعظی با اشاره به تشکیل کمیته ارتقای کیفیت گفت: در این زمینه هر گونه شکایت و انتقاد مردمی از بخش خصوصی را تا رسیدن به نتیجه دنبال کرده و معتقدم باید خدمات با کیفیت به مردم ارایه شود.
وی عمل به تعهدات بخش خصوصی را اعتبار این شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: مردم ما فهیم هستند و با قدرت تشخیص خوبی که دارند متوجه عملکرد ما می‌شوند.
او با تقدیر از تلاش‌های اپراتورهای تلفن همراه در همکاری با دانشگاه‌های کشور در امر تولید نرم‌افزارهای کاربردی خواستار فعال‌تر شدن نهضت تولید محتوا و نرم‌افزار در داخل و استفاده بیشتر این اپراتورها از تولیدات داخلی شد.
وزیر ارتباطات همچنین نگاه مدیریت جدید شرکت مخابرات ایران را به بخش خصوصی حمایتی و هم راستا با وزارت ارتباطات دانست و افزود: نگاه مخابرات به PAPها نباید رقابتی بلکه حمایتی و برد-برد باشد تا هر دو طرف و در نهایت مردم سود ببرند.
وی در عین حال از PAPها نیز خواست مشتری مداری را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.