باندپهن

December 7, 2014
8:45 یکشنبه، 16ام آذرماه 1393
کد خبر: 65736

وزیر ارتباطات: بخش خصوصی مایل به واردات پهنای باند نیست

وزیر ارتباطات عنوان کرد: هزینه در حوزه زیرساخت و پهنای باند بسیار سنگین و دیربازده است که برای بازار و شرکت‌های خصوصی به صرفه نیست و کمتر وارد این حوزه‌ها می‌شوند.
محمود واعظی یکشنبه هفته سپری شده براساس دعوت پارلمان بخش خصوصی، صبحانه خود را با اعضای اتاق بازرگانی ایران به شکل کاری خورد که از قضا نشست پر حاشیه‌ای نیز بود.
از همین رو آقای وزیر گزارش بسیار اجمالی دیدارش با نمایندگان بخش خصوصی را در شبکه اجتماعی خود نیز به اشتراک گذاشت و کاربران درباره آن نظرپراکنی کردند.
برخی از نظرات بیشتر به جای اینکه پیرامون پست آقای وزیر باشد، در ارتباط با دغدغه‌های کاربران و مردم بود که به شرح زیر است:
1. آرمان دوست مجازی وزیر است که اولین چراغ را در ارتباط با دیدگاه‌های حمایتی واعظی از بخش خصوصی روشن کرد و گفت " آفرین جناب وزیر"
2. اما ظاهرا سعید هنوز از این مطلب قانع نشده بود و نوشت " الان سرعت اینترنت چند گیگاهرتز شده؟"
3. محمد 24 ساله ظاهرا دل خوشی از حمایت بخش خصوصی ندارد و با لحنی گله‌آمیز گفت " حتما تقویت شرکت‌ها با حذف شبانه‌ها صورت می‌گیرد، ها؟…عیب نداره خدا جای حق نشسته که وقتی هر گیگ اینترنتی رو که برای شرکت‌‌ها کمتر از 100 تومن میفته به مردم 3700 تومن می‌فروشند خدا خودش حق مردم از این شرکت‌ها میگیره"
4. ظاهرا کلی گویی آقای وزیر، بنیامین را هم قانع نکرد و مجبور شد که اینطور کامنت بگذارد " اما هنوز انحصار واردات پهنای باند دست شرکت زیر ساخت هست به این ترتیب منظور شما از حمایت بخش خصوصی چیه؟"
5. در میان تمامی کامنت‌گذاران، رضا 25 ساله حرفی منطقی زد و گفت " یک سوال منطقی میکنم اگر جواب داشته باشی … فیسبوک چرا فیلتره در حالیکه اینستاگرام بازه هر دو هم مطالب غیراخلاقی دارن. فیلترینگ هوشمند رو چین هم نتونست انجام بده شما میخواید انجام بدید؟! "
6. قیاسی از تهران ترجیح داد تنها "بخندد"
7. مهدی از زنجان هم فرصت را غنیمت شمارد تا درد دل کند، او که ظاهرا مخابراتی است دغدغه خود را اینگونه بیان کرد " سلام خدمت وزیر دولت امید؛ آقای وزیر خواهش می‌کنم از مدیر عامل مخابرات ایران وضع نیروهای شرکتی را پیگیری کنید. ممنون از لطفتان . از مدیر عامل مخابرات بخواهید توضیح دهد که چرا برخلاف قانون کشور بین نیروی رسمی و شرکتی میلیون‌ها تومان فرق است!"
اما وزیر ارتباطات از میان تمامی مباحثی که مطرح شد ظاهرا حرف بنیامین بیشتر به دلش نشست یا شاید هم عصبانیش کرد که اینطور در جوابش نوشت: " با سلام، دوست عزیز و دوستان گرامی؛ هزینه در حوزه زیرساخت و پهنای باند بسیار سنگین و دیربازده است که برای بازار و شرکت‌های خصوصی به صرفه نمی‌باشد و کمتر وارد این حوزه‌ها می‌شوند.
شرکت‌ها بیشتر به حوزه‌هایی ورود می‌کنند که با هزینه‌ای کمتر در یک بازه زمانی کوتاه به سود مورد نظر برسند که در حوزه ارتباطات سرمایه‌گذاری در بخش ساخت نرم‌افزار و اپلیکیشن یکی از زمینه‌های بسیار مناسب است. "
با این جواب به وضوح می‌توان شاهد خلف وعده‌ای دیرینه بود که قرار بود دست بخش خصوصی در واردات پهنای باند باز شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.