امنیت

فناوری اطلاعات

December 7, 2014
11:57 یکشنبه، 16ام آذرماه 1393
کد خبر: 65745

نرم افزارهای ضدویروس حریف هکرهای سونی نشدند

بدافزار مورد استفاده برای حمله هکری به سونی توسط نرم افزارهای امنیتی موجود شناسایی نشده و اقدام انجام شده یک جنایت برنامه ریزی شده و پیچیده توصیف می‌شود.
نرم افزارهای مخربی که برای حمله به شبکه رایانه ای Sony Pictures Entertainment مورد استفاده قرار گرفته‌اند از چنان پیچیدگی برخوردار هستند که نرم افزارهای امنیتی قادر به مقابله با آنها نبودند.
 
این حمله منجر به سرقت صدها گیگابایت اطلاعات محرمانه کارکنان سونی و همین طور چهره های مشهور طرف قرارداد با این شرکت و همین طور انتشار فیلم های تازه تولید شده سونی در فضای مجازی شده است.
 
مقامات اف بی آی که در حال بررسی این موضوع هستند می گویند در جریان این حمله هکری از تکنیک هایی استفاده شده که توسط نرم افزارهای استاندارد امنیتی و ضدویروس قابل کشف و ردگیری نبوده است.
 
بدافزار مورد استفاده برای این حمله توسط نرم افزارهای امنیتی موجود شناسایی نشده و لذا اقدام انجام شده یک جنایت برنامه ریزی شده و پیچیده است که توسط یک گروه سازمان یافته صورت گرفته است.
 
حمله مذکور اولین بار دو هفته قبل ردگیری شد و متخصصان امنیتی وقوع آن را به معنای آغاز عصر جدیدی در حوزه حملات رایانه ای توصیف کردند. آنها میزان تخریبی که به دنبال این حملات رخ داده را بی سابقه توصیف کرده اند. نکته جالب این است که سونی بعد از حمله یک سال قبل به شبکه بازی کنسول پلی استیشن خود میلیون ها دلار را صرف ارتقای امنیتش کرد، اما موفقیت چندانی کسب نکرد.
 
گفتنی است هر حمله هکری به شرکت های تجاری در سال 2014 به طور متوسط 3.5 میلیون دلار خسارت به بارآورده است و در مجموع در سال جاری میلادی 43 درصد از شرکت ها به علت همین حملات دچار ضرر و زیان شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.