اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

December 13, 2014
17:54 شنبه، 22ام آذرماه 1393
کد خبر: 65852

تعویض وایمکس مبین‌نت با فناوری نسل 4 بدون تغییر تعرفه

مدیرعامل اپراتور وایمکس مبین‌نت گفت: با دریافت باند فرکانسی نسل 4 ثابت ارائه TD LTE به جای وایمکس مبین‌نت آغاز می‌شود و مودم مشترکان با طرح‌های تشویقی با مودم TD LTE تعویض می‌شود.
 
 
حسین ریاضی در یک نشست خبری در نمایشگاه الکامپ با اشاره به دریافت مجوز TD LTE توسط اپراتور وایمکس مبین‌نت اظهار داشت: این اپراتور 6 سال پیش با دریافت مجوز ارائه سرویس در 31 استان آغاز به کار کرده و اکنون 750 هزار مشترک عادی و 12 هزار نود سازمانی دارد.
 
 TD LTE مجوز LTE (نسل چهارم) از نوع ثابت است.
 
مدیرعامل اپراتور وایمکس مبین‌نت گفت: از 2 ماه پیش که مجوز تغییر تکنولوژی وایمکس به هر نوع تکنولوژی بی‌سیم TD LTE و وای‌فای را دریافت کرده‌ایم می‌توانیم ارتباط دیتا به صورت بی‌سیم را ارائه کنیم و این تکنولوژی برای ارائه دیتای بی‌سیم در هات‌اسپات و ثابت است.
 
وی گفت: با این ارتقاء مجوز هر نوع سرویس بی‌سیمی را می‌توانیم روی بستر شبکه ارائه کنیم.
 
ریاضی توضیح داد: برای اپراتورهای TD LTE فرکانس 2.3 گیگ با 100 مگ پهنای باند لازم است که هم اکنون اپراتورهای وایمکس روی باند فرکانسی 3.5 گیگ  با عرض باند 52 مگ سرویس ارائه می‌کنند.
 
مدیرعامل اپراتور وایمکس مبین‌نت افزود: در این باند فرکانسی می‌توانیم سرویس TD LTE را علاوه بر وایمکس ارائه کنیم اما به دلیل اینکه 60 درصد سایت‌های مبین‌نت با ظرفیت صد درصد در حال سرویس‌دهی است نیاز به تخصیص باند فرکانسی جدید 2.3 برای ارائه سرویس TD LTE داریم.
 
وی خاطر نشان کرد: تجهیزات TD LTE‌ هم اکنون در شهر کیش به طور کامل نصب است و برای ارائه در دیگر شهرها منتظر دریافت باند فرکانسی هستیم.
 
وی در پاسخ به فارس در مورد تعرفه‌های سرویس TD LTE گفت: پیشنهاد ما برای تعرفه‌های TD LTE‌همان تعرفه‌های وایمکس است که این پیشنهاد به رگولاتوری ارائه شده است.
 
وی همچنین در پاسخ به سؤال فارس برای پیش‌بینی ابزار طرف کاربر (مودم‌های نسل 4) گفت: برای مشترکان فعلی که مودم‌های وایمکس را استفاده می‌کنند، طرح‌های تشویقی پیش‌بینی می‌شود که مودم‌های فعلی را با مودم‌های LTE تعویض کنند. همچنین با چند وندور (تولید‌کننده تجهیزات) نیز برای تولید مودم ترکیبی وایمکس LTE در حال مذاکره هستیم که این کار نیز نیازمند تعویض مودم‌های فعلی کاربران وایمکس است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.