سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 17, 2014
9:33 چهارشنبه، 26ام آذرماه 1393
کد خبر: 65901

مودم‌‌های ۴G با سیم‌کارت یوسیم‌ در ایران عرضه شد + قیمت

نسل سوم با گذشت چند ماه از راه‌اندازی سراسری در کشور سریعا منسوخ و جای ۳G با ۴G عوض می‌شود؛ حال برای دسترسی فوق سریع به دیتای ۴G بدون داشتن گوشی مطابق با این نسل چگونه مودم‌های نسل چهارمی تهیه کنیم.
سه ماهی از ورود فراگیر فرکانس‌های نسل سوم ارتباطی بر فراز آسمان ایران بیشتر نمی‌گذرد که یکی از اپراتورهای غالب کشور پای را از این فراتر می‌گذارد و وارد نسل چهارم می‌شود.
نسل سوم ارتباطی با عنوان کوتاه شده "3G" سرعت نهایتا 21 مگابیت بر ثانیه را برای مشترکان موبایل به ارمغان می‌آورد که حتی قابل قیاس با سرویس ADSL (اینترنت) اغلب کاربران خانگی نیست و چند برابر آن است.
حال اپراتور دوم ارتباطی با راه‌اندازی این نسل در برخی شهرهای کشور، به نوعی در حال گذر از این نسل و ورود به رقابت با خدمات اپراتورهای جهانی است.
نسل چهارم که با عناوین "4G" و "LTE" برای افراد درگیر با حوزه ارتباطات و مخابرات، نام آشناتر است و رفته رفته به واسطه تبلیغات جای خود را در اذهان عموم باز می‌کند، سقف سرعتی معادل 150 مگابیت بر ثانیه در حوزه دیتا دارد.
مشترکان موبایل برای دستیابی به خدمات این نسل نیازمند تغییر سیم‌کارت خود به "یوسیم" هستند و علاوه بر این، گوشی با قابلیت پشتیبانی از 4G باید داشته باشند.
نسل چهارم امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت انلاین بدون تأخیر زمانی، استفاده از برنامه‌های کاربردی و محصولات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده را فراهم می‌کند.
اپراتور دوم ارتباطی با توجه به اینکه گوشی‌های محدودی هم‌اکنون نسل چهارم را پشتیبانی می‌کنند، اقدام به ارائه مودم‌های 4G کرده تا دسترسی به خدمات این نسل برای مشترکان بدون داشتن گوشی 4G فراهم شود.
با توجه به اینکه نسل چهارم استاندارد ارتباطی در کشورهای توسعه یافته و به تدریج در حال توسعه شده است به نظر می‌رسد که اگر کاربران نظر به تهیه مودم دارند، به سمت تهیه مودم‌های 4G بروند که قادر به پشتیبانی 3G، EDGE و GPRS نیز هست و به عبارتی مشترک در تمام کشور به اینترنت دسترسی خواهد داشت.
کاربرانی که در نظر دارند مودم‌های 4G ایرانسل را که ساخت کمپانی هواوی است، تهیه کنند باید اقدام به تیه سیم‌کارت "یوسیم" کرده یا سیم خود را تبدیل کنند.
مشترکانی که تمایل دارند سیم‌کارت فعلی خود را به یوسیم تبدیل کنند، می‌توانند با پرداخت 10 هزار تومان به مراکز خدمات یا نمایندگان فروش ایرانسل این کار را انجام دهند.
اگر هم تمایل به خرید یوسیم دارند، می‌توانند با پرداخت 20 هزار تومان صاحب سیم‌کارتی با اعتبار 10 هزار تومانی شوند.
اکنون این اپراتور اقدام به عرضه مودم‌های 4G خود با تخفیف‌های 7 تا 14 درصد در مدت زمان محدود کرده و به نظر می‌رسد فرصت خوبی برای مشترکان موبایل و علاقمندان به تکنولوژی باشد تا از این فرصت استفاده کنند.
سه مدل مودم ارائه شده در فروش ویژه به شرح زیر است:
1. مدل E5372 با قیمت 449 هزار و 900 تومان: قابلیت اتصال از  طریق وای‌فای، دارای صفحه نمایشگر، پنل ارسال و دریافت پیامک، قابلیت اتصال کارت حافظه (SD)، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل USB
2. مدل E5373 با قیمت 319 هزار و 900  تومان: قابلیت اتصال از  طریق وای‌فای، دارای نشانگر وضعیت باتری، پنل ارسال و دریافت پیامک، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل USB
3. مدل E3372 با قیمت 229 هزار و 900  تومان: نشانگر وضعیت اتصال به شبکه، پنل ارسال و دریافت پیامک، قابلیت Plug and Play، قابلیت اتصال کارت حافظه (SD)، پنل مدیریت مصرف دیتا
 
 
 
 
 
                  مودم نسل چهارم - 4G - یوسیم - مجید
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.