تلفن همراه

December 18, 2014
1:30 پنجشنبه، 27ام آذرماه 1393
کد خبر: 65927

زلزله مخابراتی بعد از 24 ساعت از زلزله طبیعی رخ می‌دهد

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمان وقوع زلزله ارسباران هیچ کدام از تاسیسات ما آسیب ندید و بعد از زلزله تمام مراکز فعال بودند، گفت: زلزله مخابراتی برای ما 24 ساعت پس از زلزله طبیعی و اصلی اتفاق افتاد.
محمد فرقانی عصر امروز در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدیریت بحران که با هدف انتقال تجربیات زلزله ارسباران در این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از این مشکلات اتمام شارژ باطری‌ها در نتیجه قطعی طولانی برق در منطقه بود.
 
وی به تخریب شبکه کابلی مناطق حادثه دیده در نتیجه عملیات آواربرداری به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات در هنگام زلزله اشاره کرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا سازمان‌هایی که وظیفه آواربرداری را انجام می‌دهند در این زمینه آموزش ببینند تا منجر به آسیب شبکه‌ها نشوند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: همچنین ما مشکل ترافیک در شبکه را داشتیم که ناشی از افزایش شدید درخواست مکالمات بود.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات پیشگیرانه شرکت مخابرات برای آمادگی در هنگام وقوع بلایای طبیعی، اظهار کرد: برنامه‌هایی مثل آمادگی پژوهشی، آموزش، مدیریت منابع، ایجاد ساختار و تمرین و مانورهای ویژه در استان، آموزش‌های لازم از مدیران ارشد تا کارگزاران روستایی از جمله این موارد است.
 
فرقانی ادامه داد: ایجاد اتاق بحران در محوطه شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی، مقاوم سازی تاسیسات ساختمانی، فیکس کردن تجهیزات منصوبه در سالن‌های مخابراتی، تاکید بر رعایت استانداردها در فعالیت‌های ساختمانی از دیگر این اقدامات است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعریف و انتخاب معین‌ها در زمان وقوع بحران در استان گفت: کل استان را از لحاظ مخابراتی به 19 منطقه تقسیم کردیم.
 
وی با اشاره به ارائه برخی خدمات ارتباطی به زلزله‌زدگان، تصریح کرد: در هنگام وقوع زلزله یکی از اپراتورهای تلفن همراه تعداد سه هزار و 24 تلفن همراه با شارژ در میان زلزله‌زدگان توزیع کرد.
 
فرقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات مورد نیاز برای آمادگی در هنگام وقوع بحران گفت: تهیه و راه‌اندازی بی‌سیم اختصاصی مدیریت بحران استان با بیش ثابت و متحرک و خطوط تلفن ثابت‌هات لاین با اولویت بالای ارتباطی بین ستادهای بحران و سایر ارگان‌های متولی از جمله این موارد است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همچنین فرهنگ‌سازی عمومی برای عدم اشغال طولانی خطوط تلفن برای تماس‌های غیرضروری در مواقع بحران از دیگر موارد ضروری در این زمینه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.