تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

December 20, 2014
9:55 شنبه، 29ام آذرماه 1393
کد خبر: 65972

رایانه‌هایی که باید بپوشیم + قیمت

تکنولوژی‌های پوشیدنی از جمله دستاوردهای عصر اطلاعات است که تمام رویه‌ و فرآنیدهای انسانی را متکی به خود کرده و برای انجام هر کاری ماشینی در نظر گرفته تا کارها به سهولت انجام شود.
خصیصه اغلب تکنولوژی‌های نوظهور درگیری تمام و کمال آنها با شبکه اینترنت و آنلاین بودن است به نوعی که نیازمند اتصال قطعی جهت بروزرسانی‌های پی در پی است.
پورتال پیشرفته فناوری اطلاعات با توجه به نفوذ این تکنولوژی‌ها در دینا و به نوعی شناخته شدن آنها طی سال جاری میلادی، اقدام به انتشار لیستی از محبوب‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی کرده که به شرح زیر است:
1. ساعت هوشمند پبل استیل (Pebble Steel)
 
 
 
ساعت هوشمند پبل استیل هر دو سیستم عامل اندروید و IOS را پشتیبانی می‌کند و از پردازنده‌ آرم کورتکس M3 برخوردار است.
این پردازنده 80 مگاهرتزی قابلیت اجرای اغلب فرآیندها را روی این ساعت با نمایشگر 144*168 پیکسل دارد.
در شرایطی که رقابت در این حوزه به واسطه حضور برندهای مشهور کمی سخت به نظر می‌رسد اما پیل در ژانویه توانست 300 هزار کالا به فروش رساند.
این ساعت هوشمند که ژانویه 2014 معرفی شد، دارای حافظه دابل 64 کیلوبایتی، یک لامپ LED زیر صفحه نمایش، دو پورت شارژ، وزن 47 گرم است.
قیمت این ساعت 676 هزار و 600 تومان است.
2. دستبند تناسب اندام جابون (Jawbone UP24)
 
این دستبند که با هدف ارائه گزارش‌های مبتنی بر سلامت جسمانی و راهکارهای ارتقای آن تولید شده قابلیت اتصال به دستگاه‌های اندرویدی و IOS را از طریق بلوتوث دارد.
جابون می‌تواند علاوه بر تنظیم ساعت خواب متناسب با برنامه ارائه شده به آن، نیزان پیاده روی و رفت و آمد از پله را هم حساب کند که بیشتر جنبه سرگرمی دارد.
این دستبند دارای چراغ‌های نشانگر خواب و بیداری است؛ جابون تا عمق یک متر زیر آب، بلایی سرش نمی‌آید.
جابون به ظاهر شیک، صفحه نمایش کاملی همچون ساعت‌های هوشمند ندارد.
قیمت این دستبند 339 هزار و 966 تومان است.
3. موتورولا موتو 360 (Motorola Moto 360)
 
 
 
این کمپانی آمریکایی بعد از پروژه اندروید پوشیدنی گوگل دست به کار شد و طرحی مطابق با این سیستم عامل را معرفی کرد. موتو 360 از این سیستم عامل بهره می‌برد.
کاربران با یک تکان دست می‌توانند مطلع شوند چه کسانی با آنها تماس گرفته‌اند و از هشدارهای گوشی مطلع شوند.
قابلیت گوگل Noe نیز در این ساعت لحاظ شده به گونه‌ای که می‌تواند فرامین صوتی را هم دریافت کند و به نوعی با ساعت خود صحبت کنید.
این ساعت باهوش تنها در زمینه نگهداری شارژ و اتصال بلوتوث نقطع ضعف دارد.
قیمت این ساعت هوشمند از 849 هزار و 966 تومان تا یک میلیون و 121 هزار و 966 تومان به دلیل جنس ساعت متغیر است.
4. سامسونگ گیر لایو (Samsung Gear Live)
 
 
 
نمایشگر 1.63 اینچی با رزولوشن 320*320 پیکسل ویژگی این ساعت هوشمند در کنار صفحه نمایش سوپر آمولد است.
گیر لایو از سیستم عامل اندروید 4.3 استفاده می‌کند و در قیاس با ساعت هوشمند ال‌جی G دراای رتبه بالاتری است.
این ساعت دارای ساختار فولاد ضد زنگ و رتبه IP67 در مقاومت برابر آب و گردوغبار است.
سنسور ضربان قلب هم برای این ساعت با باتری 300 میلی آمپر ساعت، در نظر گرفته شده است.
قیمت گیر لایو سامسونگ 679 هزار و 966 تومان است.
5. عینک گوگل (Google Glass)
 
 
 
این تکنولوژی در واقع رایانه‌ای پوشیدنی با وزنی کمتر از یک عینک آفتابی است که شارژی معادل یک روز دارد.
عینک گوگل یکی از چشم‌های کاربران را آزاد می‌گذارد و تصاویر توسط منشوری بر روی چشم دیگر که معادل 25 اینچ است، تابش می‌شود.
اتصال به اینترنت به شکل بی‌سیم، اتصال به گوشی‌های هوشمند، متصل شدن از طریق بلوتوث، دوربین 5 مگاپیکسلی، حافظه داخلی 16 گیگابایت، سیستم عامل اندروید،
اپلیکیشن‌های پیام رسان، تقویم و نقشه گوگل، گوگل پلاس و کنترل عینک زا طریق فرامین صوتی بخشی از قابلیت‌های آن به حساب می‌آید.
قیمت عینک گوگل پنج میلیون و 100 هزار تومان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.