اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 20, 2014
13:13 شنبه، 29ام آذرماه 1393
کد خبر: 65983

معرفی بهترین افزونه‌های سال «موزیلا»

فایرفاکس یکی از بهترین مرورگرهایی است که می‌توانید داشته باشید. با وجود افزونه‌های متعدد و متفاوتی که برای این مرورگر وجود دارند، شما می‌توانید آن را بهتر کنید و چیزی از آن بسازید که دوست دارید.افزونه‌های فایرفاکس (add-on) به شما اجازه می‌دهند که سرعت و کیفیت مرورگر خود را تنها با طی چند مرحله ساده اضافه کنید.
 
 
Location Bar Enhancer این افزونه نوار موقعیت فایرفاکس را به یک چیز فوق‌العاده تبدیل می‌کند و ویژگی‌های تعاملی به آن می‌افزاید.
 
 
Download Status Bar اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که دوست دارند کنترل کامل بر همه‌ جنبه‌های دانلود خود داشته باشند، این افزونه همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید.
Multifox مالتی‌فاکس یک افزونه گسترش دهنده برای فایرفاکس است که به شما اجازه می‌دهد به طور همزمان با حساب‌های کاربری متفاوت از یک وبسایت استفاده کنید.
 
 
Download Manager – S3 دانلودها را از یک نوار وضعیت کوچک مشاهده و مدیریت کنید. این افزونه در واقع مدل جدیدی از افزونه قدیمی «Download Statusbar» برای فایرفاکس نسخه‌ ۲۶ به بعد است. این افزونه جایگزین صفحه‌ کتابخانه‌ دانلودها می‌شود. بدین ترتیب شما کنترل کاملی روی تاریخچه دانلودهایتان خواهید داشت.
 
 
Google Translator مترجم گوگل یک برنامه ترجمه چندزبانه ساخته شده از روی ترجمه‌گر گوگل است. این افزونه همان شمایل گوگل ترنسلیت را مستقیماً به مرورگر شما می‌آورد.
 
 
Screengrab این افزونه صفحات وب را در قالب تصاویر ذخیره می‌کند. از ویژگی‌های نسخه‌ جدید آن امکان بارگذاری تصاویر به صورت مستقیم است.
 
 
Fastest Weather Forecast این افزونه در واقع راحت‌ترین راه برای کسب اطلاع از وضع آب و هوا در هنگام مرور اینترنت است.
 
 
CoolPreviews شعار این افزونه «سریع‌تر مرور کنید!» است. با مشاهده‌ پیش‌نمایشی از لینک‌ها و تصاویر بدون ترک صفحه یا تب حاضر می‌توانید سریع‌تر باشید. تنها کافی است موشواره را روی یک لینک ببرید و برای ثانیه‌های کوتاهی نگه دارید تا یک پنجره‌ پیش‌نمایش برای مشاهده‌ محتوای لینک باز شود.
 
 
Easy Copy جزئیات یک صفحه از جمله عنوان، آدرس (URL) و منبع HTML را با یک کلیک کپی کنید و می‌توانید آن را در هر جا مثل ایمیل‌ها، بلاگ‌ها و تالارهای گفت‌و‌گو بچسبانید. با این افزونه می‌توانید یک صفحه، همه‌ تب‌های باز یا همه لینک‌هایی را که در یک صفحه یافت می‌شوند کپی کنید.
 
 
FindBar Tweak این افزونه بیشتر از آنچه فکر می‌کنید کاربردی و قدرتمند است. از قرار دادن یک نوار جست‌و‌جو در بالای صفحه تا ابزار قدرتمند «در همه‌ تب‌ها بجوی» با استفاده از این افزونه نوار جست‌و‌جوی مرورگر خود را به آن چیزی که باید باشد تبدیل کنید.
 
 
Keyword Search بدون نیاز به تغییر دادن موتور جست‌و‌جوی مورد استفاده‌تان، در این نوار محشر جست‌و‌جو کنید.
 
 
SearchWP با این افزونه کلید‌های کاربردی «یافتن آنی کلمه» را به محتوای باکس جست‌و‌جوی خود بیفزایید. ۱۱۴ نقد برای این افزونه نوشته و بیش از ۱۹ هزار کاربر به استفاده از آن مشغولند.
افزونه‌هایی که معرفی شدند به انتخاب خود موزیلا و به گواه نقدهای مثبت کاربران و استقبال زیاد آنها بهترین افزونه‌های سال ۲۰۱۴ هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.